۱۴زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی استان مرکزی به مناسبت بزرگداشت هفته ی قوه ی قضائیه از زندان آزاد شدند.
کد خبر: ۸۶۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ 01 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در آیین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ندامتگاه‌ اراک با اعلام این خبر گفت:آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی یکی از سیاست‌های کلی و راهبردی قوه قضائیه است که در این استان به طور جدی پیگیری می‌شود
حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: اجرای سیاست‌های قوه قضاییه به‌ویژه تلاش برای کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از دیگر برنامه‌های دادگستری استان است.
وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری با پیگیری‌های ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد استان مرکزی، ۳۹ زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی استان مرکزی با بدهی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآورشد: همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و دهه کرامت ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی با مبلغ بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از زندان آزاد شدند.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: ۶ نفر از کسانی که امروز از زندان آزاد شدند، زندانی نفقه بود که با آزادسازی این افراد دیگر هیچ زندانی به دلیل عدم پرداخت نفقه در ندامتگاه‌های استان در حبس نیست.
وی گفت: تعداد قابل توجه دیگری از محکومان مالی در ندامتگاه‌های استان مرکزی به سر می برند که با وجود میزان محکومیت بالا، آزادی این افراد هم در دستور کار قرار دارد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: علاوه بر آزادی ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد در ندامتگاه‌های این استان همزمان با هفته قوه قضائیه، تعداد ۶۷ زندانی محکومیت مالی هم به مرخصی اعزام شدند.
حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: هم اینک ۱۸۵ زندانی غیر عمد زندان‌های استان مرکزی برای آزادی چشم انتظار کمک‌های مالی خیران هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار