رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق مصوبه استانی و دستور استاندار مرکزی، پد اورژانس هوایی در تمامی شهرستان های استان باید جانمایی و ساخت آن تا چند ماه آینده تکمیل شود.
کد خبر: ۸۶۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸ 01 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر پریا بهرامی افزود: در حال حاضر تنها شهرستان تفرش موفق به تکمیل پد مورد نظر شده و در شهرستان های دیگر این مهم رخ نداده است و هلی کوپتر امدادی برای فرود و تحویل بیمار به آمبولانس زمینی دچار مشکل می شود.
او اظهار داشت: در حال حاضر و در این شهرستان ها، با رایزنی های فراوان و وقت گیر، هلیکوپتر امداد در زمین های چمن ۱۰۰ متری یا محیط های بزرگی که هیچ ساختمانی در اطراف مانع نشست و برخواست هلی کوپتر نشود،صورت می گیرد.
دکتر بهرامی با قدردانی از فرودگاه اراک و ارتش جمهوری اسلامی به ویژه هوانیروز، به دلیل در اختیار قرار دادن هلی کوپتر و تغییر آن از ماهیت نظامی به امدادی، گفت: با افتتاح پایگاه اورژانس هوایی و تحویل یک فروند "مدی کوپتر"(هلی کوپتر امدادی و پزشکی) با کاهش زمان رسیدگی به سوانح، کیفیت خدمات ارائه شده توسط اورژانس نیز افزایش خواهد یافت.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در حال حاضر ساعات ارائه خدمت اورژانس هوایی، از طلوع تا غروب آفتاب است و همکاران ما به طور میانگین ۸ ماموریت در ماه را انجام می دهند که این میزان ماموریت در فصول سرد سال و به خاطر شرایط آب و هوای، کمتر می شود.
دکتر بهرامی تاکید کرد: اورژانس هوایی استان از شهریور سال ۹۷ آغاز به کار کرده و در این مدت توانسته خدمات خوبی به هم استانی ها ارائه و با انتقال مصدمان و بیماران نقش زیادی در اهدا زندگی و حفظ جان آنان داشته باشد.
وی تاکید کرد: کارکنان اورژانس با قدرت در کنار مردم هستند و حتی شایع شدن این ویروس و بیماری نمی تواند ذره ای از عشق آنان به این کار و ارائه خدمات آنان، خللی ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار