نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه تامین اجتماعی متعلق به کارگران است بنابراین نیاز است مطالبات تامین اجتماعی توسط دولت به موقع پرداخت شود.
کد خبر: ۸۶۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 30 June 2020


به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی که در شهرستان محلات برگزار شد، افزود: شرایط کشور ویژه است و باید در این شرایط کار ویژه برای مردم انجام شود و تحقق این مهم نیازمند گره گشایی مسئولان مربوطه از کار یکدیگر است.
وی یادآورشد: سرمایه تامین اجتماعی متعلق به کارگران است و و نیاز است اقدامات لازم برای بازپرداخت مطالبات تامین اجتماعی توسط دولت انجام شود.
وی ادامه داد: دولت باید مطالبات را به موقع پرداخت کند تا تامین اجتماعی هم بتواند به موقع سرمایه گذاری های لازم را انجام دهد و در آینده با مشکل مواجهه نشود.
نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین اجتماعی سرمایه بین نسلی است و شستا به عنوان شرکت مرتبط با این سازمان هم متعلق به کارگران است.
وی با بیان اینکه این سرمایه ها طی ده‌ها سال با حق بیمه پرداختی کارگران جمع شده است افزود: ما کشور جوانی نیستیم و با سرعت به سمت پیری حرکت می کنیم بنابراین کشوری که جوان نباشد هزینه های بسیاری را باید متحمل شود و به جای ساخت کارخانه و دانشگاه باید خانه سالمندان و بازنشستگان و امثالهم بسازیم زیرا پیری برای تامین اجتماعی شکاف بین درآمدها و هزینه ها را بوجود می آورد.
سلیمی اضافه کرد: سرمایه تامین اجتماعی حق الناس است و نمی‌توان ریالی از آن برداشت و در جای دیگر هزینه کرد، انجام این کار صددرصد خلاف است و توجیهی ندارد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی هم گفت : سازمان تامین اجتماعی بزرگترین خریدار خدمات درمانی و دومین تولید کننده این خدمات در کشور است .
دکتر روح اله سهرابی با بیان اینکه بیشتر خدمات مورد نیاز بیمه شدگان از طریق خرید خدمت تامین می شود افزود: در شهرستان محلات خدمات مورد نیاز بیمه شدگان فقط توسط درمانگاه تامین اجتماعی ارائه نمی شود بلکه با ۲۱ مرکز درمانی برای بهره مندی بیمه شدگان از خدمات درمانی متنوع و تخصصی مراکز غیرملکی قرارداد منعقد شده است .
وی یادآورشد: در درمان غیر مستقیم اولویت سازمان خرید خدمات درمانی با کیفیت برای بیمه شدگان و حفظ کرامت آنان است در همین راستا با وجود تمامی مشکلات و موانع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت و بروزرسانی شده است تا رضایتمندی بیمه شدگان ، بازنشستگان و مستمری بگیران افزایش یابد.
مدیر درمان استان مرکزی پس از این نشست از درمانگاه محلات بازدید و با کارکنان دیدار و گفتگو کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار