معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۶ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای کشاورزی استان نصب شد که ۴ میلیون مترمکعب صرفه جویی در منابع آب استان را در پی داشت.
کد خبر: ۸۶۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 28 June 2020


به گزارش تابناک مرکزی، مهندس محمود قدبیگی افزود: بخش قابل توجهی از منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که میزان زیادی از این آب به دلیل استفاده از روش‌های سنتی آبیاری هدر می‌رود.
وی یادآورشد: در مورد چاه‌های غیرمجاز یکی از راهکارها انسداد است، اما گاهی اوقات در چاه‌های مجاز هم شاهد اضافه برداشت هستیم که برای جلوگیری از این امر نصب کنتورهای هوشمند راهکاری عملی به‌شمار می‌رود، زیرا با نصب این کنتورها می‌توان نظارت دقیقی بر میزان برداشت آب توسط کشاورزان داشت، بنابراین نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌های مجاز بخش کشاورزی و حتی سایر بخش‌ها، راهکاری اساسی برای کنترل و مدیریت مصرف آب محسوب می‌شود.
مهندس قدبیگی ادامه داد: دراین راستا تعداد ۲۶ حلقه چاه مجاز دارای اضافه برداشت شناسایی شد.
مهندس قدبیگی افزود: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب موجب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان شده و از اضافه برداشت آب‌های زیرزمینی به شدت جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه کنتور هوشمند مزایای زیادی دارد، اظهارداشت: اساسی‎ترین اهمیت کنتور هوشمند این است که کشاورزان بیشتر از پروانه بهره‎برداری نمی‎توانند آب از چاه‎ برداشت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار