سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:۴۲ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه تکمیل موزه اراک در نظر گرفته شده که ۳۲ میلیارد ریال از این اعتبار امسال تخصیص یافت.
کد خبر: ۸۶۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 28 June 2020


به گزارش تابناک مرکزی مصطفی مرزبان افزود: موزه بزرگ اراک اکنون با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله سازه، نازکاری، تاسیسات مکانیکی و برق است.
او اظهار داشت: مطالعات برای اجرای طرح موزه بزرگ اراک سال ۸۹ آغاز شد و سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تاکنون برای ساخت این موزه در اراک هزینه صرف شده است وتکمیل و راه اندازی آن ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مرزبان افزود: اشیای باارزش و قدیمی اراک در مکان‌های تغییر کاربری یافته بناهای تاریخی به طور پراکنده نگهداری می‌شود که شرایط موجود در این بناها مناسب موزه داری نیست.
او یادآورشد: با تکمیل و راه اندازی موزه بزرگ اراک تمامی اقلام، اشیا و آثار گذشتگان به این مکان منتقل و به صورت علمی و اصولی از آن ها نگهداری می‌شود.
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: موزه بزرگ ‌اراک در بخش های مردم شناسی، باستان شناسی و فرهنگی پیش بینی شده است.
استان مرکزی در مرکز و قلب ایران زمین خاستگاه مشاهیر است و با بهره‌مندی از ۱۳ موزه دفاع مقدس، سلطان آباد، چهار فصل، تنوع زیستی و مفاخر در اراک و چهار سوق ساوه، موزه‌های مردم شناسی در شهرستان‌های خمین، محلات، فراهان، تفرش، نراق، آشتیان و کمیجان حرف‌های زیادی را از سبقه تاریخی ایران زمین و آرایه های فرهنگی و معنوی این دیار در خود دارد.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار