رئیس کل دادگستری استان مرکزی:
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دستگاه قضا مجازات حبس حتی برای یک روز هم برای هیچ کارگری در استان صادر نکرده است.
کد خبر: ۸۶۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 26 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،به مناسبت هفته قوه قضاییه حجت الاسلام ابوالمهدی موسوی در نشستی با بزرگان و دوستداران انقلاب اسلامی استان مرکزی افزود: متاسفانه در این روزها به ناحق مطالبی برعلیه دادگستری مطرح شده که با مطالبات کارگری و صنفی برخورد قهری صورت گرفته است.
وی با اشاره به دستور ریاست قوه قضاییه در زمینه مباحث کارگران شرکت آذرآب یادآورشد: برخی از کارگران این شرکت جرایمی مرتکب شده بودند و دلایل کافی در این زمینه وجود دارد و قرارها و شواهد و مستندات قوی در این زمینه موجود می باشد و امکان تبرئه کردن آنها فراهم نبود با این وجود دستگاه قضا حتی برای یک روز هم مجازات حبس برای هیچ کارگری در استان مرکزی صادر نکرده است.
وی اضافه کرد: یک ریال جزای نقدی اجرایی برای کارگران در نظر گرفته نشده، حتی یک ضربه شلاق هم برای هیچ کارگری با آن خطاهای بزرگی که انجام داده بودند لحاظ نشده است.
وی ادامه داد:با وجود اینکه این افراد باورهای منفی برای نظام ایجادکردن بودند اما باز از نگاه دستگاه قضا این گونه بود که در شرایط بحرانی مرتکب این خطا شده اند و مطالبات صنفی داشتند و در میدان حضور پیدا کرده و اشتباهی مرتکب شده اند بنابراین ریاست قوه قضاییه دستور داد با این افراد نگاه کریمانه داشته باشید.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه
کارگر از نگاه فقه و شرع و نظام جمهوری اسلامی ارزش والایی دارد گفت: کارگر دارای یک شان و جایگاه والایی دارد بنابراین با توجه به اینکه تولید کننده و صنعتگراست باید شان و حرمتش حفظ شود تا با همراهی واتحاد زمینه جهش تولید وپیشرفت کشور فراهم خواهد شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه فضای مجازی و حقیقی در سطح جامعه مناسب نیست یادآورشد: نامناسب بودن فضای مجازی به دغدغه ومطالبات مومنین و معتقدین نظام اسلامی تبدیل شده است بنابراین
از دوستداران انقلاب اسلامی انتظار داریم اگر مشاهده کردید افرادی مرزهای اعتقادی را تخریب یا اخلاق و عفت عمومی را جریحه دار می کنند بلافاصله اطلاع رسانی کنید و اجازه ندهید این موضوع توسعه پیدا کند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه متاسفانه امروز با توجه به این ولنگاری که در حوزه فضای مجازی وجود دارد این فضا به قتلگاه بسیاری از جوانان تبدیل شده است اظهارداشت: فضای مجازی باید مدیریت شود و در بعد کلان آن بخش که در اختیار ما نیست، در خواست ما این است که هر کسی مصادیقی مشاهده کرد کوتاه نیاید، اعلام کند و حساسیت ایجاد شود تا فضای مجازی یک حیاط خلوت برای اقدامات مجرمانه نباشد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: اعتقاد دارم جبهه انقلاب و نیروهای انقلابی باید دارای یک تشکیلات منسجم باشند تا با یک هماهنگی و همکاری ویژه برخی از مسائل بحرانی و غیر مترقبه که به صورت آنی رخ می دهد را بتوانیم با مشورت و همفکری ازطریق نشستها و استفاده از خرد جمعی که در جمع بزرگان وجود دارد استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه با حضور حجت الاسلام رئیسی در دستگاه قضایی یک صفحه جدیدی از تاریخ زرین انقلاب اسلامی ایجاد شده است گفت: هم اینک با تحول ایجاد شده در قوه قضاییه، یک امید جدید و انگیزه و راه نجات تازه‌ای در جامعه ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه ترویج روحیه انقلابی و جهادی درون مجموعه دستگاه قضا یکی از برنامه های با اولویت رئیس دستگاه قضا است یادآورشد: در سال ۹۸تعداد ۳۲۱ هزار پرونده وارد دادگستری استان شده و ۷۹۹ مورد پرونده مختومه شده است.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مطالبه مردم از دستگاه قضایی به گونه ای است که عادلانه رای دهد و هم سرعت بررسی پرونده ها بالا باشد اضافه کرد: این دو مهم در کنار هم بسیار اهمیت دارد چراکه این خواسته به حق و جزء سیاست‌های ریاست قوه قضاییه است.
وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه ۳۵۲۱ پرونده از موجودی پرونده‌های قبلی کاسته شد ادامه داد: این مهم از طریق یک کار انقلابی و جهادی توسط کارکنان دادگستری در استان مرکزی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در خرداد ماه ۲۱۶۰ پرونده از موجودی پرونده های قبلی کسر شد اظهار داشت: موجودی پرونده‌های جاری در قوه قضایی کاهش یافته تا دادرسی ها با تسریع مواجه شوند تا مردم در راهروهای دادگستری سرگردان نباشند.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ذائقه نظام جمهوری اسلامی حصار پذیر نیست گفت: جریان های اصولگرا و اصلاح طلب اگر از حیطه قوانین پای خود را کنار بگذارند و قصد کجروی داشته باشند یا بخواهند از این جایگاهی که در اختیار دارند سوء استفاده کنند واین جایگاه را به عنوان یک دوکان تلقی و در این شرایط سخت بخواهند پا بر گلوی مردم گذاشته و فشار بر آنها وارد و خیانت کنند به طور قطع دستگاه قضا به سراغ آن‌ها خواهد رفت و بدون مماشات در این زمینه با آنها برخورد می کند.
وی با بیان اینکه به گفته ریاست قوه قضا برخورد با فساد واتهام زنی خط قرمز دستگاه است یادآورشد: برخورد با فساد جایی در فضای مجازی و اجتماع ندارد اعتقاد ما بر این است اعلام کننده فساد در جامعه باشید اما نه در فضای مجازی زیرا ترویج فساد اعتماد عمومی را سلب می کند.
وی با بیان اینکه باید به کسی که اختیار قانونی دارد اطلاع دهند تابرخورد صحیح انجام شود یادآورشد: ساختارهایمان فساد زا است و تا زمانی که اصلاح شود و فعالیت سازمانی درست انجام گیرد،مطالبه‌گری می‌تواند هرمتخلفی را بر سر جای خود بنشاند و پیشگیرانه است و در بحث برخورد هم می تواند کمک کننده باشد.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به ضرورت تشکیل ستاد تنظیم بازار
برای کنترل بازار و مقابله با گرانی و رسیدگی به مشکلات مردم گفت:درخواست بنده از دادستان این است که ستاد تنظیم بازار سریع تشکیل شود و مسئولان پای کار آمده و اقدامات مناسب را عملیاتی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار