مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی دهه کرامت را فرصتی ارزشمند برای تبیین سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) به نسل جوان دانست.
کد خبر: ۸۶۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 24 June 2020


به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: دهه کرامت از ایام ارزشمند تقویمی این کره خاکی است که خداوند در این دهه، برکت و نعمت بر مسلمانان به‌ویژه پیروان اهل بیت(علیهم السلام) را جاری ساخته بنابراین این دهه یادآور بسیاری از مفاهیم بلند، سازنده و ارزشمند است.
وی با اشاره به اهمیت خانواده در دین مبین اسلام و فرهنگ ایرانی اسلامی یادآورشد: از جمله مفاهیم عالی این دهه، محبت لطیف خواهران نسبت به مقام و منزلت معنوی برادران است که می تواند برای خانواده های ما آموزنده باشد.
حجت‌الاسلام قربانپور با بیان اینکه مفاهیم سازنده‌ای در این دهه تبلور پیدا می‌کند، افزود: دهه کرامت تداعی کننده عزم و اراده زنان بزرگ و جهادی جهان اسلام است، زنانی که گام به گام در کنار مردان و حتی گاهی پیشروتر از آنان، دلیرانه در تاریخ بر آرمان ها و اعتقاد والای خود ایستادگی کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: کرامت به معنای دوری از پستی و رذایل است و دهه کرامت فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم خانواده،نسل جوان به‌ویژه نوعروسان با قرآن، ائمه اطهار(ع) و تبیین فرهنگ قرآنی است.
وی دهه کرامت را دهه مهربانی دانست و افزود: در این ایام باید به زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بیشتر توجه شود.
حجت‌الاسلام قربانپور با تأکید بر اینکه ما فرهنگ رضوی را فرهنگ مهربانی و ایثار می دانیم گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و هدایت های عالمانه مقام معظم رهبری (مدظله) امروزه جهان اسلام رویش هایی نابی را به رخ کفار و مستکبرین عالم می کشد که این رویش ها حاصل تحصیل معارف اسلامی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی دهه کرامت را فرصتی ارزشمند برای زودن کینه ها و توسعه و ترویج محبت در جامعه و کانون گرم خانواده دانست و افزود: خانواده ها باید با مغتنم شمردن این فرصتها، در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی بکوشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار