معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی پر و مسلوب المنفعه شد.
کد خبر: ۸۶۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 23 June 2020


به گزارش تابناک مرکزی، مهندس محمود قدبیگی با بیان اینکه این چاه ها برای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده اند افزود: ۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در سه ماهه ابتدایی سال جاری در استان مرکزی شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی وهمکاری نیروهای انتظامی پر و مسلوب المنفعه و سبب صرفه جویی حدود ۳ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان شد.
مهندس قدبیگی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع آبی موجود در استان یکی از اولویت‌های اساسی شرکت آب منطقه‌ای مرکزی محسوب می‌شود، اظهار داشت: برداشت‌های بی‌رویه آب در گذشته سبب شده تا سطح آب‌های زیرزمینی دشت‌های استان مرکزی افت داشته باشد.
وی اضافه کرد: در این مدت در بخش آب های زیرزمینی، در بازدید میدانی گروههای گشت و بازرسی تعداد ۳۸ حلقه چاه جدید الحفر شناسایی، پر و مسلوب المنفعه شد.
وی گفت: برخی کشاورزان بدون رعایت قانون توزیع عادلانه آب، نسبت به حفر چاه کم عمق با روش دستی و استفاده از دستگاه‌های غیرمجاز تراکتوری نسبت به حفر چاه‌های نیمه عمیق اقدام می‌ کنند که با توجه به حضور فعال گروه‌های گشت و بازرسی در حوزه عمل این مدیریت و همچینن درخواست مالکان چاه‌های مجاز مجاور، از فعالیت حفاران غیرمجاز جلوگیری می‌شود.
مهندس قدبیگی ادامه داد: در همین راستا با حضور به موقع اکیپ‌های گشت و بازرسی این شرکت تعداد ۱۴ دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: شرکت آب منطقه ای مرکزی بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی برخورد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار