دهمین جشنواره تئاتر یاس استان مرکزی از مجموعه برنامه های دومین هفته قرآن و عترت(ع) برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 22 June 2020


به گزارش تابناک مرکزی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی
با اعلام این خبر گفت: این جشنواره از ۱۱ تا ۱۳ تیرماه سال جاری در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار می شود.
حجت الاسلام عباس دانشی افزود: دومین هفته قرآن و عترت استان مرکزی در ۵ بخش شعر و داستان‌های قرآنی، عکس، هنرهای تجسمی، هنرهای دستی و سنتی و هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای نمایش‌هایی با مضامین قرآنی و در قالب طنز فاخر در اولویت قرار دارد، یادآورشد: موضوعات به‌صورت کلی و با همه مضامین و ارزش‌های مورد سفارش قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) مانند نهی از رذیلت‌های اخلاقی، سفارش و امر به فضیلت‌های اخلاقی، سبک زندگی قرآنی و موضوع نماز مورد نظر است.
این مقام مسئول افزود: داوری‌ها در بخش‌های بازیگری مرد و زن، نویسندگی و کارگردانی صورت خواهد گرفت همچنین گروه‌هایی که برای شرکت در جشنواره پذیرفته می‌شوند، حداکثر دو اجرا خواهند داشت.
حجت الاسلام دانشی گفت: نمایش‌های جدید و غیر‌تکراری دارای امتیاز ویژه در داوری‌هاست، به گروه‌های راه‌یافته به بخش خیابانی تا سقف یک میلیون ریال و در بخش صحنه‌ای تا سقف ۱۲ میلیون ریال همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.
وی افزود: همچنین به گروه‌های برتر در بخش‌های برترین بازیگری مرد و زن، نویسندگی و کارگردانی جوایز نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.
وی یادآورشد: این برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های فرهنگی و هنری و موسسات فرهنگی و قرآن و عترت استان مرکزی استان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار