رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: نبود سرمایه و کمبود نهاده و کود عمده ترین مشکل بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۸۶۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 20 June 2020


به گزارش تابناک مرکزی مجید آنجفی در دیدارصمیمانه ، معاونین ، مدیران کل و روسای دستگاههای تابعه وزارت جهادکشاورزی در استان مرکزی باحضرت آیت الله دری نجف آبادی ، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک افزود: در سال۹۸ با وجود محدودیت ها و مشکلات هایی که در عرصه کشاورزی بود توانستیم با همت کشاورزان و تولیدکنندگان و دیگر فعالان این حوزه در همه بخش ها اعم از دام،طیور، زراعت و باغبانی با افزایش تولیدات روبرو بوده ایم.
وی یادآورشد: در تولید گندم روند سه سال گذشته مطلوب و امیدبخش بوده است چراکه در سال گذشته میزان تولید گندم در استان ۴۲۰ هزار تن بوده است و پیش بینی می شود سطح تولید در سال جاری به بیش از ۴۵۰ هزار تن برسد.
آنجفی با اشاره به اینکه هم راستا با افزایش تولید گندم، ارتقا کیفیت این محصول هم در دستور کار سازمان قرار گرفته است، ادامه داد: استان مرکزی در سال های اخیر جز ۶ استان سن خیز در کشور قرار گرفته که این امر باعث کاهش کیفیت گندم در استان شده است. وی افزود: این سازمان به همراه کارشناسان این حوزه در راستای افزایش کیفیت این محصول گام برداشته اند و در سال جاری موفق شده ایم در بحث کنترل و کاهش سن زدگی اراضی کشت گندم را از ۳۴ هزار هکتار به ۱۹۰ هزار هکتار در سال جاری برسانیم.
وی با اشاره به شعار سال و نقش اصلی بخش کشاورزی در تحقق شعار، مشکلات و موانع پیش روی این حوزه را برشمرد و گفت: نبود سرمایه و کمبود نهاده و کود عمده مشکل بخش کشاورزی است که در صورت رفع این مشکلات و حمایت از فعالان بخش کشاورزی این توان را داریم که در بحث تامین امنیت غذایی کشور با قدرت عمل کنیم.
حجت الاسلام توکلی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: در هفته جهاد کشاورزی برنامه های مطلوب و کاربری از جمله برگزاری جلسه نشست فرهنگ و مدیریت جهادی در سازمان برگزار شده است.
وی افزود: فرهنگ جهادی یعنی تلفیق و ترکیب شرعیات با اجراییات است.
دکترتوکلی یادآورشد: اگر تقوا و تخصص در هم آمیخته شود آثار و برکات فراوانی را برای جامعه به همراه خواهد داشت. وی هدف از صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی را پاسخگویی به شکاف های طبقاتی و خلاهای اقتصادی در جامعه دانست و گفت: با اتکا بر روحیه و فرهنگ جهادی در سازمان جهاد کشاورزی بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه رفع شده است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در واقع به مدد فرهنگ جهادی می توانیم یک انقلاب و تحول در حوزه کشاورزی ایجاد کنیم.
دکترتوکلی همدلی و همگرایی موجود بین فعالان بخش کشاورزی را از محاسن ویژه و امتیازات مثبت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برشمرد و افزود: با فرهنگ جهادی کارهای ناممکن، ممکن و میسر خواهد شد و در همه عرصه ها از جمله بخش کشاورزی خوداتکایی و استقلال خود را در جامعه حفظ خواهیم کرد.
وی گفت: با وجود ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر در کشورهای اروپایی و آمریکا می توان گفت پایه های اقتدار در جمهوری اسلامی تقویت شده و به عنوان یکی از قدرت های مهم و مطرح در دنیا مطرح می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار