نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسکن مهم ترین نیاز خانواده های تحت حمایت است که نیازمند توجه ویژه و حمایت مسئولان و خیران را می طلبد.
کد خبر: ۸۶۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 20 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام سلیمی ، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل و کارکنان کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه کمیته امداد منشاء برکات در جامعه اسلامی است افزود: اقدامات این نهاد مردمی دررزمایش کمک مؤمنانه بسیار ارزشمند و کم نظیر بود.
وی با بیان اینکه اساس فعالیت کمیته امداد بر مبنای توانمندی است و این نهاد تولید کننده فقر نیست ، گفت: اجرای طرح مفتاح الجنه و دیدار مسئولان با خانواده‌های تحت حمایت و رسیدگی به مشکلات آنها موجب دلگرمی و افزایش امید در خانواده‌ها می شود.
مجید مومنی ، مدیرکل کمیته امداد استان هم در این دیدار با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی موجب افزایش ورودی کمیته امداد شده است، گفت: ایجاد مسکن و اشتغال‌زایی برای مددجویان از اولویت‌های کاری کمیته امداد است.
وی با بیان اینکه ۱۲۹ خانواده با سه فرزند یتیم و بیشتر در استان مرکزی فاقد مسکن هستند و در منازل استیجاری در زندگی می‌کنند افزود: ایجاد مسکن برای این تعداد خانوار نیازمند حمایت مسئولان و خیران است.
وی یادآورشد: سامانه سخا، سامانه خیر و احسان برای ثبت کمک های مؤمنانه خیران و مردم نوع دوست با هدف توزیع عادلانه منابع و هم افزایی خدمات نهادها و مؤسسات خیریه راه اندازی شده است.
مومنی از ایجاد ۵۲۰۰ فرصت شغلی توسط کمیته امداد استان در سال جاری خبر داد و افزود: کار فرمایان و پیمانکاران به ازای هر نفر از مددجویان تحت حمایت که به کار می گیرند (به شرط تعهد ۳ سال کار) می توانند ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه از کمیته امداد دریافت کنند.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صندوق امداد ولایت کمیته امداد گفت: صندوق امداد ولایت کمیته امداد زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کند و عضو شبکه شتاب است؛ در صورتی که خیران و نیکوکاران در این صندوق افتتاح حساب کنند به همان میزان سپرده گذاری آنها کمیته امداد اضافه کرده و می توانند از این محل سپرده گذاری با مدیریت خود وام قرض الحسنه پرداخت کنند.
مدیر کل کمیته امداد استان اظهارداشت: کمیته امداد دارای مقبولیت و اعتماد مردمی است و خوشبختانه اقدامات آن موجب ایجاد انسجام اجتماعی شده و با وجود شیوع بیماری کرنا و مشکلات ناشی از آن مشارکت مردم در کمک به اقشار کم بضاعت افزایش داشته است.
شایسته ذکر است ، دیدار با امام جمعه ، دیدار با خانواده‌های تحت حمایت و تقدیر از خیر برجسته شهرستان محلات از دیگر برنامه‌های سفر مدیر کل کمیته امداد استان به شهرستان محلات بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار