متخصصان ویروس شناس دانشگاه علوم پزشکی اراک برای اولین بار در کشور موفق به تولیدکیت تشخیص آنفلوآنزا وکرونا شدند.
کد خبر: ۸۶۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 18 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۵۴ طرح پژوهشی در دانشگاه‌های استان برای ویروس کرونا در حوزه های مختلف درحال انجام است که مهمترین آن اختراع کیت تشخیص است.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: با این تکنولوژی یک سوم در زمان و هم هزینه کاهش را تجربه خواهد کرد.
دکتر خوانساری‌نژاد مجری این طرح پژوهشی  هم در حاشیه این مراسم گفت: نگرانی جامعه درمانی کشور در زمینه بیماری کرونا و همزمان شدن شیوع با آنفلوآنزای فصلی موجب شد که محققان حوزه پزشکی و آزمایشگاهی استان این پژوهش مهم را انجام دهند و این کیت‌های تشخیصی توان سنجش همزمان سه ویروس آنفلوآنزای نوع A و B و کرونا را دارد.
وی افزود: امکانات و تجهیزات موجود در نظام درمان کنونی کشور نمی‌تواند به‌طور همزمان تشخیص سه بیماری را در یک آزمایش داشته باشد اما این کیت‌ها با ویژگی منحصر به‌فرد امکان سنجش همزمان را فراهم می‌کنند.
وی یادآورشد: تولید کیت هزینه کمتری نسبت به انجام سه آزمایش برای شبکه درمان دارد و استفاده از این کیت‌های تشخیصی ضمن کارآیی مناسب، صرفه اقتصادی بالا دارد.
دکتر خوانساری‌نژاد اظهارداشت: مراحل اجرایی این طرح در مدت سه ماه از طریق گروه پنج نفره متخصصان در اراک انجام شده و محصول تشخیصی مذکور مشابه خارجی ندارد.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون ریال هزینه داشته است گفت: فناوری حاصل شده در زمینه تولید کیت بسیار با ارزش است و اکنون ۲ شرکت برای تولید انبوه این محصول اعلام آمادگی کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار