مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) تا پایان مردادماه فرصت دارند، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را به صورت الکترونیکی به سازمان تسلیم کنند.
کد خبر: ۸۶۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 18 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، عباس مزیکی افزود: صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) که مطابق قانون می باید تا ۳۱ خرداد ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته است، براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تا ۳۱مردادماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.
وی یادآورشد: برای رفاه مودیان و جلوگیری از مراجعات و تردد های غیر ضرور به ادارات مالیاتی سراسر استان، سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶ آماده ارائه راهنمایی های لازم به مودیان در باره سامانه های الکترونیکی مالیاتی و پاسخ به سوالات مالیاتی مودیان است.
مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: مودیان مالیاتی برای دریافت شماره اقتصادی و یا گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده، نیازی به مراجعه به ادارات مالیاتی ندارند.
مزیکی با اشاره به مراجعه برخی مودیان به ادارات امور مالیاتی برای دریافت گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده ادامه داد: هم اینک، با تمهیداتی که با هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله اداره ثبت شرکت ‎ ها اندیشیده شده، فعالان اقتصادی از همان زمان ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان امور مالیاتی کشور، «مودی» تلقی شده و شماره اقتصادی آنها همان کد ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی است و نیازی به طی مراحل راستی آزمایی نبوده و همچنین نیازی به هیچ‌گونه استعلام و یا مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی نمی باشد.
وی اضافه کرد: ثبت نام فعالان اقتصادی در نظام مالیات بر ارزش افزوده کفایت می کند و دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان، نیازی به دریافت گواهینامه ثبت نام نظام مالیات بر ارزش افزوده نمی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار