رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به کمبود شدید نیروی پرستاری در استان، مجوز جذب ۱۳۶ نیروی پرستاری را در استان کسب کرده ایم.
کد خبر: ۸۶۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 18 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: پیرو نویدی که در روزهای گذشته بابت روزهای خوب در آموزش و درمان داده بودیم رایزنی و اقدامات خوبی انجام شده که یکی از اصلی ترین آنها رفع کمبود نیروی پرستاری در استان است.
وی یادآورشد: حدود ۲۰۰ نفر نیروی پرستاری به صورت شرکتی با دانشگاه همکاری می‌کنند که به دلیل نداشتن امنیت شغلی نیاز به تبدیل وضعیت دارند.
وی ادامه داد: در جلسه ای که به همراه معاونین درمان و توسعه دانشگاه در وزارت بهداشت با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت و دکتر نوروزی برگزار شد، معضلات و مشکلات حوزه بهداشت و درمان در استان مرکزی با ارائه مستندات به استحضار رسانده شد.
دکتر جمالیان اظهارداشت: در سال جاری آزمون جذب این پرستاران با رعایت تمامی قوانین استخدامی برگزار خواهد شد و در صدد آن هستیم تا این تعداد جذب را افزایش دهیم و به محض نهایی شدن این موضوع به اطلاع رسانده خواهد شد.
وی افزود: در تلاش هستیم تا پرستارانی که از شروع بیماری کروناویروس با دانشگاه علوم پزشکی اراک همکاری داشته اند، در این آزمون استخدامی امتیاز ویژه داشته باشند.
وی گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی در استان، حدود ۴۰ تخت ICU به تعداد تخت‌های بخش های مراقبت ویژه استان افزوده خواهد شد که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در شهرستان محلات با اهداء دستگاه ونتیلاتور به بیمارستان امام خمینی (ره) توانستیم تعداد تخت‌های ICU را در این شهرستان افزایش دهیم تا با آمادگی بیشتر بتوانیم با افزایش احتمالی کرونا مقابله کنیم.
وی با اشاره به افزایش تعداد تخت های بیمارستانی در دلیجان، اظهار داشت: یک دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان امیرکبیر توسط دانشگاه خریداری شده است که به منظور رفاه حال مردم به بهره‌برداری خواهد رسید.
دکتر جمالیان افزود: در رایزنی های که با معاونین توسعه و درمان وزیر بهداشت صورت گرفته است، موافقت تهیه یک دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان جزء اولویت‌های کشوری قرار گرفت تا در اسرع وقت این دستگاه در اختیار شهروندان دلیجانی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: در جلسه روز گذشته با معاونین وزیر بهداشت، در حوزه‌های دیگر هم تصمیمات خوبی گرفته شد که به محض نهایی و اجرایی شدن به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اعلام این خبر که در حوزه‌ آموزش خبرهای خوبی را در هفته‌های آینده خواهیم داشت، گفت: سالن کنفرانس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال با به روزترین تجهیزات آموزشی آماده بهره برداری است.
وی در رابطه به رفع مشکلات حوزه آموزشی دانشگاه، افزود: ساخت مجتمع کلاس های آموزشی دانشگاه را که ساخت آنها مدت ها متوقف شده بود و پیشرفت فیزیکی آن ۱۵ درصد بوده است را مجدد آغاز کرده تا معضل کمبود فضای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی اراک که یکی از اساسی ترین مشکلات حوزه آموزش است را تا پایان سال با بهره برداری از این کلاس ها برطرف کنیم.
دکتر جمالیان ادامه داد: بر طرف کردن نیاز های دانشجویان دانشگاه از اهداف اصلی ما است و در راستای برآورده کردن نیازهای دانشجویان و فرهیختگان حوزه سلامت استان از هیچ کوششی دریغ نمی ورزیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار