مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مصرف برق در استان در روزهای گذشته به اوج خود رسیده وبه مرز ۹۰۰ مگاوات نزدیک شده است که در صورت ادامه این روند مشکلات جدی پیش رو خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 14 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس محمد اله داد با بیان اینکه مصرف برق در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان مرکزی ۱۲درصد افزایش یافته است افزود: اوج مصرف برق در ساعت ۱۳ تا ۱۷ است که مشترکان با رعایت زمان مصرف می توانند با همکاری مناسب، سایر هم استانی ها را از نعمت برق برخوردار کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یادآورشد: مهمترین دلیل افزایش مصرف انرژی الکتریکی به دلیل ارزان بودن قیمت آن است چرا که قبض صادره برای اغلب مصرف کنندگان مبلغ ناچیزی است و این مهم شرکت توزیع برق را با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی افزود: قیمت برق مشترکان پرمصرف برق ۱۶ درصد افزایش می یابد واین میزان صرفا شامل مشترکانی می‌شود که بیش از الگو‌های تعیین شده مصرف می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، بروز خاموشی و اعمال کمبود را کاملا وابسته به وضعیت مصرف در کشوردانست و گفت: با رعایت موضوع مدیریت مصرف به صورت همگانی و ایجاد توازن بین تولید و مصرف برق، خاموشی نخواهیم داشت و در غیر این صورت،با اعمال کمبود مواجه خواهیم بود.
وی افزود: خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم های سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و بهره گیری از دیزل ژانراتورها درصنایع و ادارات در ساعت اوج بار از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق است.
گفتنی است ،بیش از ۷۳۸ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان ازطریق ۱۶ هزار و ۶۱۰دستگاه ترانسفورماتور و ۲۰ هزار کیلومتر شبکه تامین می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار