استاندار مرکزی از احتمال آغاز پیک دوم ویروس کرونا در استان در صورت نادیده گرفتن رعایت دستورالعمل ها و ضوابط بهداشتی توسط مردم، هشدار داد.
کد خبر: ۸۶۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 14 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده گفت: در روزهای اخیر به ویژه ماه جاری، میزان رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی در استان نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است.
وی افزود: طبق آمار رسمی در طی دو ماه گذشته در اکثر شهرها بیش از ۷۰ درصد و در بعضی از شهرستان‌ها مانند ساوه و دلیجان و اراک تا ۹۰ درصد موارد بهداشتی در مواجهه با کرونا رعایت شده، اما این روند در خردادماه در استان به طور متوسط به ۳۰ درصد رسیده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: اگر این بی اعتنایی و عادی شدن ویروس کرونا برای مردم استان ادامه پیدا کند، شاهد شیوع پیک دوم این ویروس خواهیم بود که این روند برای مردم و مسئولین طاقت فرسا است.
وی یادآورشد: نیازمند همکاری هرچه بیشتر مردم در رعایت قوانین و ضوابط بهداشتی به ویژه در مکان‌های پرتردد مانند بانک‌ها، ادارات، مغازه‌ها، بازار و مکان‌های عمومی مانند اتوبوس و تاکسی هستیم، اما در غیر این صورت ناگزیر به اعمال محدودیت و برخوردهای قهری هستیم.
آقازاده با قدردانی از همکاری مردم استان در راستای مقابله با کرونا در سه ماه اخیر گفت: از مردم انتظار می‌رود، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی تاکید کرد: شهرداری‌ها با نظارت فرمانداران شهرستان‌ها مکلف شدند حداقل هفته‌ای یک الی ۲ شب سطح شهر و تأسیسات شهری را ضدعفونی کنند.
استاندار مرکزی در خصوص بازگشایی تالارها هم گفت: بر اساس مصوبه استانی تالارها از ۲۳خردادماه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی و استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.
وی افزود: تمامی امتحانات و آزمون‌های آموزش عالی استان (دانشگاه آزاد، دولتی، مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی) باید در این ترم به‌صورت غیرحضوری برگزار شود البته در این راستا تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را به‌عمل آورند و امنیت شبکه و سیستم با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خصوص آزمون‌ها فراهم خواهد شد.
گفتنی است تاکید بر تاسیس دانشکده الکترونیک با امکانات و منابع غیردانشگاهی برای ترم آینده و آموزش دستفروشان و کسبه، رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و مراجعین به اماکن شلوغ نظیر بانک ها و پاساژها از دیگر مباحث مطرح شده توسط استاندار مرکزی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار