فروشگاه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی نارنج و ترنج عصر روز گذشته با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و معاون صنایع دستی و همزمان با روز جهانی صنایع دستی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۶۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 13 June 2020


به گزارش تابناک مرکزی، معاون صنایع دستی استان مرکزی گفت: این مجموعه با سرمایه ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال به همت یکی از هنرمندان صنایع دستی در سرای کاشانی واقع در بازار تاریخی اراک راه اندازی شده است.
قاسم کاظمی با ابراز امیدواری از اینکه این مرکز در رونق تولید صنایع دستی و حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان صنایع دستی استان موثر باشد، افزود: نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی نارنج و ترج محلی برای ارائه و فروش رشته های مختلف صنایع دستی همچون تذهیب، نگارکری، قلم زنی و سازهای کوبه ای، سفال، سوزن دوزی، معرق و منبت چوب، ملیله، زیور آلات و.... است.
معاون صنایع دستی استان با اشاره به اینکه افتتاح این بازارچه می تواند مصداق بارزی برای سال جهش تولید در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد، افزود: امید می رود این قدم الگویی باشد تا بتوانیم در سایر شهرستانهای استان فروشگاه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی راه اندازی و دغدغه هنرمندان و صنعتگران را ازجهت مکانی برای فروش صنایع دستی رفع کنیم.
 کاظمی افزود: در این نمایشگاه آموزش رشته های مختلف صنایع دستی هم انجام می شود .
وی یادآورشد: بنای این نمایشگاه و فروشگاه با کمک اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی مرمت و بازسازی شده و با کاربری فروشگاه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی راه اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار