معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فرآیند واگذاری معادن و واحدهای صنعتی در برنامه جدید این وزارتخانه تغییرات چشمگیری دارد.
کد خبر: ۸۶۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 10 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، داریوش اسماعیلی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک افزود: به جای واگذاری اصل معدن یا صنعت، مدیریت این واحدها به بخش خصوصی با در نظر گرفتن اهلیت افراد واگذار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اهلیت متقاضیان ملاک اصلی این وزارتخانه در صدور پروانه‌های معدنی است یادآورشد: سامانه صدور مجوزهای معدنی برای ارتقای شفافیت در بخش معدن و صنایع معدنی، طراحی شده و تمامی فعالیت‌های این عرصه با نظارت گسترده انجام می‌شود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: فعال‌سازی معادن کوچک و غیرفعال یکی از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنایع معدنی است.
وی با بیان اینکه معادن راکد یا فعال می‌شوند و یا پروانه آنها باطل می‌شود افزود: هوشمند سازی و استفاده از سیستم‌های الکترونیکی در معادن یکی دیگر از برنامه‌های وزارت صنعت و معدن که با اجرایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات مالی و پهنه‌ای این حوزه رفع می‌شود.
اسماعیلی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار معدن غیر فعال و راکد در نقاط مختلف کشور وجود دارد گفت: فعال‌سازی ۲۵ درصد معادل یک‌هزار واحد در سال جاری هدفگذاری شده است.
وی با بیان اینکه نسبت معادن غیرفعال به فعال یکی از ملاک‌های سنجش مدیران استانی در وزارت صنعت و معدن است افزود: این مهم نشان از اهمیت موضوع معادن در سطح ملی دارد.
وی با بیان اینکه بیش از چهار میلیارد تن ظرفیت معادن سنگ زینتی کشور است گفت: سرمایه‌گذارانی که با تجهیزات مدرن و به روز دنیا در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند از حمایت‌های وزارت صنعت معدن و تجارت برخوردار می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم با بیان اینکه فعالیت سنتی برداشت در معادن و خام فروشی، این سرمایه ملی را ضایع می‌کند گفت: نیاز است وزارت صنعت برای اصلاح این شرایط برنامه‌ریزی کند.
آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی افزود: تشکیل اتحادیه‌های توانمند و به روز رسانی تجهیزات و واگذاری معادن به متقاضیان با اهلیت و دانش معدنی می‌تواند علاوه بر تامین نیاز داخل زمینه صادرات هر چه بیشتر را فراهم کند.

بازدید از چند معدن شهرستان‌های دلیجان، محلات و خمین، حضور در شورای معادن استان و نشست با تشکل ها و فعالان بخش معدن از دیگر برنامه های معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار