رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک گفت: وضعیت بهداشتی و شرایط شیوع کرونا ویروس در شهرهای دلیجان، کمیجان، آشتیان، خنداب، زرندیه، شازند به‌گونه‌ای است که این مناطق در آخرین تقسیم بندی وضعیت شهرهای استان در وضعیت سفید قرار دارند.
کد خبر: ۸۵۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 06 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: با توجه به ایجاد شرایط کنترل شده کووید ۱۹ و صفر بودن میزان بیماران بستری در بیمارستان در روزهای اخیر و همچنین روند نزولی تدریجی موارد ابتلا، در آخرین تقسیم‌بندی وضعیت شهرهای استان از لحاظ بیماری ویروسی کرونا، شهرهای آشتیان، خنداب، دلیجان، زرندیه، شازند، کمیجان در میان شهرهای سفید قرار دارند.
وی اظهار داشت: وضعیت سفید حالتی شکننده دارد و می تواند در اثر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی در اجتماع از بین برود، متاسفانه شهرستان های فراهان، تفرش و محلات در تقسیم بندی های قبل به عنوان شهرستان های سفید اعلام شده بودند، ولی با توجه به هشدارها و تاکیدهای که در این زمینه داشته ایم متاسفانه شاهد این هستیم که وضعیت آنها دوباره زرد شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: به راستی باید این امر در باورمان بنشیند که با کوچکترین خطا و بی احتیاطی می‌توانیم وضعیت استان را بحرانی کنیم.
وی ادامه داد: در اولین روزهای شیوع کروناویروس در استان مرکزی، شهرستان دلیجان از جمله شهرهای درگیر با این ویروس بود که در وضعیت خطر قرار داشت، خوشبختانه با تلاش‌های مسئولین و کادر بهداشت و درمان شهرستان، به خصوص با همت مردم این شهرستان این روزهای سخت را پشت سر گذاشتند و اکنون دلیجان جزء شهرهای سفید ما محسوب می‌شود و امیدمی رود با کمک مردم این شرایط پایدار بماند.
دکتر جمالیان گفت: شهرستان کمیجان در دوره ای در شرایط سختی از لحاظ پیک کرونا ویروس به سر می برد که هم‌اکنون شرایط خوبی را دارد و جز‍‍‌‌ء شهرستان های سفید محسوب می شود که جا دارد، از تمامی پرسنل، مسئولین و مردم شهرستان قدردانی کنیم و امید می رود با همت و تلاش مردم و مسولین استان مرکزی، شاهد سفید شدن وضعیت کل استان باشیم و پایان این ویروس را با حضور همه بتوانیم جشن بگیریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود : موفقیت و کسب نتایج مطلوب حاصل نمی شود مگر با تلاش، پشتکار، مدیریت، اتحاد و همدلی که خوشبختانه شاهد وجود این شرایط در استان هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار