مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: معضلات مناطق حاشیه‌نشین در استان مرکزی باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان باشیم.
کد خبر: ۸۵۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 06 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان پور در جلسه با امامان محله پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی شهرستان ساوه و اراک افزود: روحانیون مستقر در پایگاه‌های اجتماعی شهرستان ساوه و اراک متعهد شدند، بیش از ظرفیت گذشته در این مکان‌ها انجام وظیفه کنند و به‌عنوان امامان محله در طرح مؤسسات همت بیشتری داشته باشند همچنین به مسائل فرهنگی ورود و با مسئولان شهر و امام جمعه هم ارتباط بیشتری پیدا کنند.
وی یادآورشد: در تقسیم بندی امام محله تعدادی به‌عنوان مسئولان پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی (۸ نفر) هستند و در طرح جدید سازمان تبلیغات اسلامی ۲۷ سهمیه برای انجام این کار در استان پیش بینی شده است، در واقع کار ویژه ای طراحی شده به طوری که ورود آن‌ها در مسائل نسبت به امامان جماعت عادی بیشتر است.
حجت‌الاسلام قربانپور افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ نفر از روحانیون در مناطق روستایی تحت عنوان امام روستا فعالیت می‌کنند و اخیراً از طریق ارتباط با اداره کل اوقاف ۲۴ روحانی سازمان تبلیغات به صورت تعاملی با این اداره مشغول همکاری هستند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که به طور قطع با تعامل بیشتر مردمی و دستگاه‌های اجتماعی باید به دنبال کاهش درصدی از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های اراک و ساوه بود، اظهارداشت: در این راستا باید معضلات مناطق حاشیه نشین بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
وی در پایان با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بخش‌های فرهنگی متعهد است در کنار مسئولان و فرمانداری‌ها و با تعامل مردمی و دستگاهی در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کند افزود: ۸ پایگاه فرهنگی اجتماعی شامل ۴ پایگاه در ساوه و ۴ مورد در اراک وجود دارد که بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت کشور فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار