استاندار مرکزی خبر داد:
استاندار مرکزی از آغاز بکار فعالیت سالن‌های سینما و کنسرت‌ها، مهدکودک‌ها، کلاس‌های آموزش زبان نیز با ۵۰ درصد ظرفیت از ۲۴ خرداد خبرداد.
کد خبر: ۸۵۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 06 June 2020
 به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقا زاده در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: از ۱۲ شهرستان استان مرکزی ۶ شهرستان دلیجان، کمیجان، آشتیان، خنداب، زرندیه و شازند در وضعیت سفید و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور رتبه دوم را داشت اما با تلاش‌های شبانه روزی مسئولان امر و کادر بهداشت و درمان این استان هم‌اکنون به لحاظ شیوع این بیماری در جایگاه ۲۱ کشور قرار دارد و تا چند روز آینده این رتبه افزایش پیدا می‌کند.

استاندار مرکزی ادامه داد: ۸۰ درصد از مبتلایان بیماری ناشی از ویروس کرونا در این استان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و تنها ۱۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

آقازاده اظهار داشت: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک نیز به وضعیت سفید رسیده و از ۱۵ خردادماه جاری پذیرای بیماران سرطانی است و مبتلایان به کووید ۱۹ در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک بستری هستند.

وی عنوان کرد: استان مرکزی در طول یک هفته گذشته فوتی بر اثر بیماری کرونا نداشته و این مهم یکی از توفیقات بزرگ است و باید با توجه ویژه مردم برای حفظ شرایط موجود و بهبود آن بیش از پیش تلاش شود و مردم نکات ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

استاندار مرکزی گفت: کرونا تمام نشده و اگر مردم نسبت به این بیماری بی‌توجه باشند، امکان افزایش شیوع دوباره آن در استان مرکزی وجود دارد و انتظار است مردم همچنان از حضور در مراکز و تجمع‌های شلوغ بپرهیزند و تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند.

آقازاده اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سالن‌های سینما و کنسرت با ظرفیت ۵۰ درصد از سالن‌ها، مهدهای کودک، کلاس‌های آموزشی و دفاتر گردشگری داخلی کشور و به تبعه آن در استان مرکزی از ۲۴ خردادماه بازگشایی و فعال می‌شود.

وی گفت: فعالیت گردشگری خارجی نیز همچنان ممنوع است و در نشست بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا برای آن تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود و و سالن‌های پذیرایی و عروسی نیز همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و اجازه بازگشایی ندارند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا،  نمازجمعه نیز از اول تیرماه امسال در شهرهای با خطرپذیری متوسط و یا در شهرهای زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا می‌شود.

آقازاده اظهار داشت: شرایط شیوع کرونا در کشور در روزهای اخیر خوب نیست و در برخی استان‌های همجوار مرکزی با رشد صعودی همراه بوده که این امر می‌تواند خطر و ریسک افزایش این بیماری را در استان رقم زند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص طرح مومنانه در استان مرکزی نیز گفت: این طرح از روزهای نخست در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مورد توجه جدی قرار گرفت و ۱۰۰ هزار بسته هدفگذاری شد که تاکنون ۹۰ هزار بسته تهیه و با نام و آدرس افراد تحویل شده و ۳۰ هزار بسته دیگر نیز در حال تهیه است که به زودی توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار