نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: امام خمینی(ره) نعمت بزرگ الهی برای بشریت بود و همه باید همیشه بابت این نعمت شکرگزار خداوند باشند.
کد خبر: ۸۵۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 04 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت اله قربانعلی دری نجف آبادی در ویژه برنامه بزرگداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) درنمازخانه دادگستری کل استان مرکزی افزود: امام خمینی(ره) شبیه معجزه بودند.
وی یادآورشد: ایران تقریبا 250 سال در دوره های مختلف تاریخ، متحمل آسیب های زیادی شد و با وجود این آسیب ها امام راحل به عنوان فقیه عالیقدر با شجاعت برای ساماندهی اوضاع کشور در حوزه های مختلف وارد شد و با دنیایی از تجربه تحولات بسیاری نیز ایجاد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: در آن برهه از زمان که جریانات انجمن های ایالتی و ولایتی توسط عده ای از افراد بی هویت و گرگ صفت مطرح شد، امام راحل از حوزه مقدس علمیه قم مقابل تمام دنیا و جریانات انحرافی ایستادگی کردند، ایشان در مقابل آمریکا و صدام و حملات نظامی ایستاد و با تشبیه صدام به دیوانه ای که سنگی را در چاه انداخته‌ ، فرمود اگر این جنگ 20 سال هم به طول بینجامد ما ایستادگی خواهیم کرد.
دری نجف آبادی با بیان اینکه امام(ره) هیچ مسئولیتی را جز برای رضایت خدا و بر مبنای تکلیف شرعی نپذیرفتند، گفت: امام(ره) معارف اسلام را در جامعه گسترش دادند و به جریان های امپریالیسم غربی و شرقی و دیکتاتوری و ... پایان دادند.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز امروز پس از گذشت 31 سال از ارتحال جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی، هدایت کشتی انقلاب را به بهترین شکل بر عهده گرفته‌اند و راه امام(ره) را با صلابت ادامه می‌دهند.

در ابتدای این مراسم رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: امام خمینی(ره) در زمان ورود به ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بزرگترین استقبال تاریخ بشریت مواجه شد.
حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: در طول 31 سال گذشته مقام معظم رهبری، راه و اندیشه امام (ره) را ادامه دادند و پرچم رهبری را برافراشتند.
وی با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در دادگستری استان مرکزی یادآورشد: در اردیبهشت سال جاری، بیش از 3500 پرونده‌ که بر دوش دادگستری سنگینی می‌کرد، با تلاش مجموعه دادگستری از مجموعه پرونده ها کسر شد و این در حالی است که در سال گذشته 798 فقره پرونده کسر شده بود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بر حفظ سلامت در دادگستری تاکید کرد و گفت: در بعد بیرونی دستگاه قضا و در مجامع عمومی و فضای عمومی مظاهری از فساد مشاهده می‌شود که بر برخورد منطقی با این مظاهر تاکید بسیار شده و تاکنون نیز اقدامات خوبی در این راستا در دستگاه قضا استان صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار