رئیس اداره منابع آب شهرستان زرندیه از جاری شدن آب در رودخانه خشکرود بعد از۲۵ سال خبر داد. 
کد خبر: ۸۵۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳ 31 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس جمال محمدی افزود: در اثر بارندگیهای خوب اخیر بعد از سرریز کردن حوضچه تغذیه مصنوعی و رسوب گیری دریچه های آبگیری آن، در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری و بعد از ۲۵سال آب با بازکردن دریچه ها به صورت موقت و کنترل شده در رودخانه خشکرود جاری شد.
وی یاد آورشد: با پیگیری های مستمر و هماهنگی های قضایی و انتظامی انجام گرفته، با بکارگیری ماشین آلات لودر، بیل مکانیکی زنجیری و تراکتور قسمت هایی از رودخانه خشکرود در قسمت ورودی حوضچه لایروبی و قسمت هایی از رودخانه در بین حوضچه تغذیه مصنوعی و شهر خشکرود در چندین روز و چندین مرحله رفع انسداد و سبب آبگیری این رودخانه شد که خوشحالی و رضایت عموم مردم را بهمراه داشت به طوریکه این امر عامل تسهیل کننده ای برای ادامه پیگیری ها و آزاد سازی و همچنین تغذیه آبخوان خواهد بود.
رئیس اداره منابع آب شهرستان زرندیه همچنین گفت: در دو ماه اخیر سال جاری برای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی و کنترل بهره برداری و جلوگیری از اضافه برداشت، بعد از پیگیری و ابلاغ اخطاریه و فرم های مربوطه به بهره برداران از منابع آب زیرزمینی تعداد هفت دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه های درحال بهره برداری نصب شده است.
وی افزود: همچنین تعداد ۱۵ دستگاه نیز توسط بهره برداران خریدارای شده و در نوبت نصب است.
وی اظهارداشت: تعداد دو حلقه چاه غیر مجازای که در قالب چاه های فرم پنج دارای سابقه ثبت نام بوده و از طریق کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه ها رسیدگی و تعیین تکلیف شده بود پر و مسلوب المنفعه شد که از برداشت منابع آب زیرزمینی به میزان۲۲هزار مترمکعب به صورت سالیانه جلوگیری خواهد کرد.
مهندس محمدی افزود: بعد از شناسایی قبلی، تعداد دو حلقه از چاه هایی که به صورت تغییر نوع مصرف اقدام به بهره برداری کرده بودند از طریق گزارش کارشناسی ، خسارت وارده به آبخوان تعیین شده است که در مرحله پیگیری از طریق قضایی برای اخذ خسارت وارده به مبلغ۵۲میلیون تومان می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار