رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:اثربخشی سیاست های امام خمینی (ره ) بعد از رحلت ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست.
کد خبر: ۸۵۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ 31 May 2020


به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی،با صدور پیامی به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵خرداد افزود: در خرداد ماه حوادث تاریخ ساز بسیاری برای ایران اسلامی مان رقم خورده است، روزهای ۱۴ و ۱۵خرداد در این بین بیش از همه حاوی خاطرات تلخ و شیرینی برای کشور اسلامی مان است.
وی یادآورشد:سالروز رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) در چهاردهم خرداد ماه و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، این دو روز را برای ملت انقلابی بیش از هر روزی با اهیمت ترکرده است.
وی اضافه کرد: اینک در آستانه فرا رسیدن نیمه خرداد، سالروز عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین۱۵ خرداد ۴۲ شاهد هستیم که ندای انقلاب شکوهمند اسلامی مان سرتاسر جهان را در نوردیده و چنان بر عمق وجود آزادی خواهان و عدالتخواهان رسوخ کرده است که هیچ ظلم و بیدادی نمی تواند آن را از دل های مردم آگاه و بصیر و همیشه همراه انقلاب کمرنگ کند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: اندیشه ها و سیاست های امام خمینی(ره)، با توسعه حوزه مسئولیت‌های نظام اسلامی، هدف از تأسیس چنین نظامی در سه سطح ملی، منطقه‌ای (اسلامی) و جهانی تعریف می‌شود.
وی افزود: رویکرد جامع ایشان به نظام سیاسی اسلام در دوران عدم قیادت امام معصوم، ازنوع برون‌گرا و جهان‌گرایانه است. وی یادآورشد: ایشان تلاش برای توسعه نفوذ اسلام در دنیا را مسئولیت اصیل دولت اسلامی در ورای مرزهای ملی می‌داند. وی افزود: درمنظرامام، راه موفقیت چنین رویکرد جهان‌گرایانه اسلامی، در صدور انقلابی است که به تحقق یک حکومت اسلامی کارآمد انجامیده است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه اندیشه صدور، آرمان مشترک اغلب انقلاب‌هاست که البته نوع و ماهیت چنین اقدامی در انواع آن‌ها متفاوت ‌است گفت: در اندیشه و سیره سیاسی امام خمینی مبتنی بر مبانی دینی، صدور دارای مختصات خاص خود است.
وی افزود: در این رویکرد آرمان‌گرایی واقع‌بینانه، صدور انقلاب اسلامی یک راهبرد با دو وجه راهبردی است که بر اساس نفع طرفین، به تأمین منافع ملی توأمان با پیگیری مسئولیت‌های فراملی می‌انجامد، همین مسئله باعث می شود تا به اهمیت حفظ و حراست از انقلاب و آرمان های آن در برابر انواع هجوم ها و حملات دشمنان پی ببریم چرا که تحقق این آرمان ها با گسترش و نفوذ انقلاب و عدالتی که نویدش را می دهد، همراه است.
وی اظهارداشت: این سیاست ها پس از برگزیده شدن مقام عظمای ولایت و رهبری و مرجعیت به عنوان رهبر انقلاب اسلامی تداوم داشته و هر روز مستحکم تر و گسترده تر پیش رفته است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: در شرایط فعلی اما، هدف باید ادامه دادن مسیری باشد که رهبر فقید انقلاب آن را آغاز و خلف صالحش آنرا ادامه داده است، برای تکمیل این مسیر مهمترین وظیفه ما حفظ وحدت و انسجام ملی است که همیشه مورد تاکید امام خمینی (ره) بود،تبعیت از رهنمودهای رهبر و فصل الخطاب قرار دادن ایشان در تمام امور میتواند ما را از دو دستگی نجات داده و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کند. وی گفت: از سویی دیگر عاشقان انقلاب نیک می دانند بهترین راه تجلیل و تکریم امام راحل و شهدای عظیم شان میهن اسلامی مان که در سالیان طولانی در راه تحقق آرمان انقلاب اسلامی جانفشانی کرده‌اند، تداوم راه آن هاست که همان گونه که اشاره شد با پیروی از رهبری محقق خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار