معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: به دلیل کاهش تقاضای مصرف در ماههای اخیر قیمت مرغ با افت ۳۰درصدی مواجه شده است.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 31 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید آذر افزود: بهای هر کیلو گرم مرغ آماده ی طبخ در اسفند ماه سال ۹۷ تا حدود۱۴ هزار تومان رسید، این امر می طلبد در سطح کلان بسته های حمایتی برای جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شود.
وی یادآورشد: خسارات وارده به واحدهای مرغداری در سه ماهه گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومن بوده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، تامین نهاده های مورد نیاز مرغداران و دامداران را از اولویت های دولت در سال جاری اعلام کرد و افزود : علا رقم مسائل و محدودیت های کشور در تامین ارز در سال ۹۹ هم تخصیص ارز ۴۲۰۰ برای واردات و تامین نهاده های دامی شامل ذرت، سویا، و جو در دستور کار دولت قرار دارد.
آذر در ادامه معدوم سازی جوجه یک روزه به شکلی که در شبکه های مجازی انتشار یافت را امری غیر انسانی و غیر اخلاقی دانست و گفت: این امر مورد تائید هیج فرد یا ارگانی نمی باشد و باید قبل از تبدیل به جوجه و به صورت تخم مرغ عملیات معدوم سازی انجام شود.
وی اظهار داشت: استان مرکزی با تولید حدود ۵۵ هزار تن گوشت قرمز ، ۷۰ هزار تن گوشت مرغ ، ۳۷هزار تن تخم مرغ و ۳۴۸ هزار تن شیر در سال ۹۸ از جایگاه ویژه ای در کشور بر خور دار بوده است.
وی اظهارداشت: در صورت مهیا شدن امکانات و بازار مصرف مناسب، پتانسیل تولید محصولات در استان به بیش از ۵۰ درصد از مقادیر فوق خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار