استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: بابرنامه های پیش بینی شده،امکان تحقق ۹هزار میلیارد ریال درآمد در شهرداری اراک وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 28 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقا زاده در مراسم افتتاح سه طرح مدیریت شهری اراک در سالن ورزشی شهید مسلمی در شهرک علی بن ابیطالب(ع )افزود: بودجه امسال شهرداری اراک ۷هزار میلیارد ریال است.
وی، تقویت زیرساخت‌های لازم برای توانمندسازی ساکنان مناطق حاشیه‌ای را تکلیف مدیریت شهری برشمرد وگفت: این مهم در شهرداری اراک به خوبی دنبال و پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه جوانان مستعد و توانمندی در مناطق حاشیه‌نشین اراک وجود دارد که باید امکانات مطلوب برای توانمندی آنان فراهم شود یادآورشد: باید از ظرفیت مشارکت ساکنان در رفع مشکلات به بهترین شکل ممکن بهره گرفته شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه آسیب‌زایی در مناطق حاشیه‌نشین بالا است گفت: نیاز است، مهارت‌ورزی و توانمندسازی در این مناطق آگاهانه دنبال شود و این مهم نیازمند ایجاد و بهبود زیرساخت‌ است.
وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری به عنوان مسئولیت اجتماعی این مهم را در اراک به صورت قابل قبولی پی گرفته است افزود: شهرداری اراک در یک سال اخیر اولویت برنامه‌های خود را تکمیل طرح‌های نیمه تمام قرار داده و این اقدام ارزشمند،جای قدردانی دارد زیرا این موضوع از تضییع سرمایه‌ها جلوگیری کرده و در بازه زمانی قابل قبول امکان دسترسی مردم به خدمات مناسب‌تر را فراهم می‌کند.
استاندار مرکزی با بیان اینکه منطقه تفریحی گردشگری گردو اراک از مناطق مستعد و مورد اقبال مردم است اظهارداشت: تکمیل این منطقه به عنوان مطالبه‌ای بحق وجود دارد که باید هرچه سریعتر انجام شود که در این راستاامسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری و استانداری در نظر گرفته شده و به زودی عملیات تکمیل آن آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های شهری در اراک با سرعت و روند مطلوبی دنبال می‌شود یادآورشد: پیش‌بینی می‌شود بسیاری از برنامه‌های شهری اراک در سال جاری به نتیجه برسد.

 

امکان تحقق ۹هزار میلیارد ریال درآمد در شهرداری اراک وجود دارد


شهردار اراک هم با بیان اینکه سرانه‌های شهری در بخش‌های مختلف در سال گذشته با افتتاح طرح‌های شهری در کلانشهر اراک، ارتقا یافت گفت: یکی از برنامه‌های خوب طرح هر خانه یک درخت بود که سرانه فضای سبز را به ازای هر نفر،۱۹ و یک دهم مترمربع افزایش داد.
محمدکریم شفیعی با اشاره به توزیع ۶۰ هزار اصله نهال در راستای اجرای طرح هر خانه یک درخت بین مردم افزود:با اجرای این طرح بیش از ۱۳۰ هزار اصله نهال کاشته شد.
وی یادآورشد: تمام تلاش‌ها در شهرداری اراک برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و ارایه خدمات مطلوب به مردم به کار گرفته شده و از هیچ کوششی در این راستا دریغ نمی‌شود.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک هم با بیان اینکه بسیاری از امور به‌دلیل شرایط کرونا با مشکلاتی مواجه است گفت: با تدابیر مناسب، تلاش شده تا اقدامات روند اجرایی داشته باشد.
مرتضی سورانه با اشاره به ضرورت اجرای طرح های مختلف در مناطق حاشیه نشین افزود: ایجاد طرح‌های مختلف مدیریت شهری در مناطق حاشیه نشین نقش موثری در برقراری عدالت اجتماعی و دسترسی آسان مردم این مناطق به خدمات مختلف دارد.
۲ سالن ورزشی شهید «سعید مسلمی» و سالن ورزشی شهید «محسن حججی» و پل شهرک ابوالفضل (ع) اراک در این مراسم به بهره‌برداری رسید.
همچنین از ساخت ۲۰ دقیقه انیمیشن دیرین دیرین در زمینه ی آموزش شهروندی هم رونمایی شد.
برای بهره‌برداری از این طرح‌ها در مناطق حاشیه نشین اراک در مجموع ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

 

امکان تحقق ۹هزار میلیارد ریال درآمد در شهرداری اراک وجود داردامکان تحقق ۹هزار میلیارد ریال درآمد در شهرداری اراک وجود داردامکان تحقق ۹هزار میلیارد ریال درآمد در شهرداری اراک وجود دارد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار