مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تنوع‌زیستی، شالوده حیات بشر را تشکیل می دهد و همواره در تأمین نیازهای بشر، نقش اساسی را بازی کرده است.
کد خبر: ۸۵۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 21 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزایی به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی با بیان اینکه ،۲۲ می ( مصادف با اول خرداد )  روزی است که متن کنواسیون جهانی تنوع زیستی به تصویب رسیده و به همین علت سازمان ملل این روز را به عنوان روز جهانی تنوع زیستی معرفی کرده است،افزود: هر سال با توجه به نوع اتفاقاتی که در جهان در حال وقوع است و اهمیت بیشتری دارد، شعارهایی برای این مناسبت انتخاب می‌شود که  " راه حل ها در طبیعت نهفته است " به عنوان شعار امسال انتخاب شده است.
وی گفت : سازمان ملل متحد روز 22 می هر سال را با هدف ارتقاء آگاهی عموم و افزایش سطح درک مردم نسبت به تنوع زیستی با برگزاری کنفرانس ها، جشنواره ها و برنامه های متعدد آگاهی سازی در سراسر جهان  این روز را گرامی میدارد،اما امسال به دلیل وجود ویروس کرونا، بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی در تمام دنیا به صورت مجازی برگزار می شود. وی ادامه داد: تفاوت دیگری که برگزاری روز جهانی تنوع زیستی سال 2020 با سال های گذشته دارد این است که امسال برای اولین بار یک هفته  به تنوع زیستی تعلق گرفته  و هر روز این هفته با نامی خاص گرامی داشته می شود.
 میرزایی افزود: این ثروت (تنوع زیستی ) گرانبها و تاریخی به دلایل متعددی از جمله تخریب زیستگاه ها، افزایش فشار جمعیتی، فعالیت های اقتصادی و فناوری و هم چنین عوامل اجتماعی و فرهنگی در حال تغییر و از بین رفتن است. 
وی یادآورشد: تنوع زیستگاهی و گونه ای محصول تنوع و گوناگونی است که در سطح ژن بروز کرده واندوخته  ارزشمندی از ذخایر ژنتیکی کشور را درخود جا داده است که حاصل میلیون ها سال تغییر و تکامل درمدت زمان زمین شناختی است و حفظ آنها برای استفاده نسل های آتی ضرورت تام دارد.
میرزایی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان سومین استان کشور در تنوع زیستی مطرح است افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان با۱۳۳۹۱۰
هکتار مساحت مناطق تحت مدیریت در حفاظت از این گنجینه ارزشمند الهی تمام تلاش خود را انجام می دهدتا آیندگان نیز سهمی از این نعمت الهی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار