رئیس کل دادگستری استان مرکزی برخورد با فساد و فسادستیزی را از اولویت های دستگاه قضا دانست.
کد خبر: ۸۴۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 12 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام والمسلمین عبدالمهدی موسوی در شورای پیشگیری از وقوع جرم وآسیب استان مرکزی با بیان اینکه گزارشات خوبی در این راستا به گوش نمی‌رسد و پیگیری و برخورد با این موضوع با شتاب بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: تخلف مدیران برای بنده نگران کننده و ناخوشایند است اما این نگرانی و ناراحتی شخصی سبب نمی شود از تخلف مدیران و یا کارمندان چشم پوشی شود.
وی یادآورشد: تخریب و تصرف عرصه های ملی و تجاوز به حریم انفال مختص به یک استان و ویژه این برهه از زمان نیست بلکه متاسفانه این مشکل از دیرباز وجود داشته و سودجویان به حق قانونی  خود اکتفا نکرده و دارایی و توانایی خود را در تجاوز به حریم اراضی ملی که متاسفانه آن هم ناشی از برخی موارد از جمله غفلت و کوتاهی متولیان است،  قرار می دهند.
وی در باره مشکل اراضی مربوط به رسول آباد اراک افزود: در راستای رفع مشکلات این حوزه که طولانی و مزمن شده، پیشنهاد بنده بر این است که ظرف یک هفته کارگروهی تخصصی با حضور نماینده شهرداری، نظام مهندسی، ثبت اسناد و جهادکشاورزی با ورود جدی بازرسی و محوریت معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان تشکیل و ابهامات موجود بررسی و مشکل با کار کارشناسی و عملیاتی مرتفع شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآورشد: خروجی این کارگروه باید مبتنی بر عدم تشکیل پرونده قضایی برای این مهم باشد تا در نهایت بتوان این کلاف سردرگم را توسط مسئولان و مدیران استان به نتیجه رساند و این اراضی را تعیین تکلیف کرد چراکه با تشکیل پرونده قضایی با توجه به حجم پرونده‌ها، روند کار طولانی‌تر خواهد شد.
موسوی در باره رفع تصرف از بستر رودخانه و مسیل ها اظهار داشت: این مهم با دستگاه قضایی نیست و طبق قانون اصلاح حفظ اراضی و با غ ها تبصره 2 ماده 10 این موضوع تعیین تکلیف شده و نماینده دادستان صرفا برای رفع و مدیریت تنش‌های ایجاد شده در محل حاضر می‌شود.
وی اضافه کرد: دستگاه قضا یک پشتیبانی جدی از اقدامات قانونی نهادها، ادارات و ... دارد تا انفال و سرمایه های ملی احیا شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی در زمینه مسائل مربوط به رودخانه اراک گفت: دادستان باید به موضوع رودخانه اراک برای تهیه گزارش کامل ورود کند تا میزان تصرفات و مشکلات این بخش مشخص و به متولیان هشدار لازم در راستای پیشگیری از آسیب ناشی از سیل ناگهانی و سایر مشکلات داده شود.
موسوی اضافه کرد: با توجه به بررسی آسیب ها و جرائم استان، تقریبا میانگین رتبه های اول تا سوم جرائم مربوط به جرائم علیه اشخاص است که این موضوع حکایت از مسائل بسیار دارد و نیازمند آسیب شناسی است.
وی اضافه کرد: در این زمینه دادگستری استان برنامه دارد که در بعد برخورد قضایی از ابتدای کار( تحقیقات پلیسی،  تحقیق، تعقیب ، دستگیری و(...با قاطعیت تمام با این مسائل برخورد جدی داشته باشد چراکه شهروندان باید امنیت داشته باشند ،در همین راستا دبیرخانه ای تحت عنوان دبیرخانه پرونده های مهم در استان راه اندازی شده که تمام جزئیات پرونده ها در این دبیرخانه به صورت ویژه بررسی خواهد شد تا بتوانیم در نهایت جرائم را در استان به حداقل برسانیم.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی در باره فضای مجازی هم گفت: فضای مجازی گستره عمیقی است که حیاط خلوتی برای افرادی که تعهدی به اخلاق و دین و شرف ندارند شده است زیرا آنها احترامی برای حریم خصوصی افراد قائل نیستند و عفت و اخلاق عمومی را رعایت نمی کنند.
موسوی اضافه کرد: پیگیری و رصد فضای مجازی و تخلفات در این فضا، به صورت جدی توسط دستگاه قضا پیگیری و با متخلفین برخورد قاطع صورت می پذیرد.
وی در رابطه با جرائم مربوط به تخریب و تصرف عرصه های ملی گفت: اقدام اولیه برای مجرمان این حوزه، رفع تصرف و محکومیت به خلع ید و اقدام دوم علاوه بر محکومیت، دریافت اجرت المثل از متخلف است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده فساد، حتما به دستگاه قضا اعلام کنند، مردم بهترین ناظران و دیدبانان هستند و بدانند گزارش فساد با اتهام زنی فرق زیادی دارد، اعلام فساد نباید در فضای مجازی انجام شود بلکه باید ابتدا به متولی امر گزارش داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار