مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با اشاره به پدیده دوقلوزایی حیات وحش امسال، این پدیده را کم‌نظیر و وقوع آن را ناشی از آرامش و امنیت غذایی زیستمندان منطقه‌ دانست.
کد خبر: ۸۴۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 12 May 2020

 

به گزارش تا بناک مرکزی، "رضا میرزائی "گفت : با توجه به بارندگی‌های خوب و مناسب شدن وضعیت مراتع، در کنار اقدامات  حفاظتی ماموران محیط زیست دوقلوزایی در گونه‌های مختلف وحوش این استان بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه  بارندگی‌های خوب سال جاری سبب شده تا گیاهان مرتعی که دارای ارزش تغذیه‌ای خوبی هستند رشد بهتری پیدا کنند افزود: در حقیقت شرایط آب و هوایی و تغذیه‌ای تأثیر بسزایی در رشد جثه گونه‌های حیوانی و همچنین زاد و ولد آنها دارد.
میرزائی با اشاره به فصل زاد آوری وحوش اظهار داشت : بر اساس مشاهدات محیط بانان، دوقلوزایی در میان میش و  بزهای  استان بیشتر مشاهده می‌شود.
وی اضافه کرد: شرایط آب و هوایی  مناسب در کنار سایر اقدامات حفاظتی ماموران محیط زیست باعث شد که زیستمندان منطقه به یک امنیت روانی و حفاظتی مناسبی رسیده و استرس آنها کاهش یافته و شاهد این پدیده کم‌نظیر باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان از علاقه‌مندان و طبیعت دوستان خواست تا با همکاری لازم با محیط بانان از نزدیکی به مناطق زادآوری حیات وحش جدا خودداری کنند تا محیطی آرام و امن برای تولد حیات وحش ایجاد کنند ودر صورت مشاهده نوزادان حیوانات وحش در طبیعت، به آنها نزدیک نشده و مراتب را به مأموران یگان حفاظت محیط زیست مستقر در مناطق و یا از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در صورت نیاز اقدامات لازم انجام شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار