مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی:
در راستای اجرای طرح اطعام مهدوی آشپزخانه موکب ساقی عطشان شهرستان خمین با حضور امام جمعه ، فرماندار و مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۴۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 10 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید مومنی ،مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت:
اصل و شالوده کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌ها و ارتقای سطح فرهنگی آنها است.
مجید مومنی افزود: کمیته امداد تولید کننده فقر نیست ؛ بلکه مکانی است که خروجی های فقر به آن پناه می آورند.
وی یادآورشد: ۶۴ درصد خانواده‌های امداد در استان به واسطه بی سرپرستی تحت حمایت هستند که از این تعداد بیش از ۸۰ درصد به دلیل فوت سرپرست از حمایت‌های امداد برخوردارند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک ۵۰ درصد اشتغال در سطح کشور توسط امداد و در سطح استان نزدیک به ۵ هزار فرصت شغلی توسط امداد ایجاد شده است گفت: کمیته امداد در مرحله اول شناسایی و استعداد سنجی مددجویان را انجام و بر اساس آن دوره‌های آموزشی برگزار می کند و در مراحل بعدی تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد وتا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می کند .
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از انحراف سرمایه مددجویان در تمام مراحل اشتغال نظارت بر طرح های اشتغال توسط ناظران اشتغال کمیته امداد انجام می شود و درصد بالایی از خانواده‌ها در بحث اشتغال راستی آزمایی شدند.
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه مسکن امروزهزینه سنگینی برای خانوارها دارد گفت: در سال گذشته تفاهم نامه ساخت هزار مسکن منعقد شده است که امید می رود هیچ یتیم و واجد شرایطی در سطح استان فاقد مسکن نباشد.
وی مردمی شدن فعالیت‌ها در امداد را از اهداف مراکز نیکوکاری برشمرد و افزود : مراکز نیکوکاری تکیه گاه کمیته امداد هستند و کمیته امداد با ایجاد مراکز نیکوکاری به سمت مردمی شدن است.
وی در پایان با قدردانی از امام جمعه ، فرماندار ، مسئولان و خیران شهرستان خمین اظهار داشت: در شهرستان خمین در سال گذشته ۳۵۰ مورد اشتغال ایجاد شده است وچهار هزار و ۴۰۰ مددجوی این نهاد به صورت مستمر و ۴۵۰ خانواده نیز بر اساس تبصره ۱۴ از حمایت‌های کمیته امداد شهرستان خمین بهره مند شدند.
احمد طهرانی ،فرماندار شهرستان خمین هم با قدردانی از خدمات کمیته امداد گفت: کمیته امداد بر اساس تفکر امام راحل و توجه ایشان به محرومان شکل گرفت و منشاء خدمات ارزشمندی در جامعه بوده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری هدف اصلی کمیته امداد را توانمندی مددجویان برشمرد و افزود: با ایجاد بسترهای فرهنگی و اجتماعی شرایط اشتغال برای اقشار نیازمند فراهم می شود.
وی پرداخت وام های ضروری را از اقدامات خوب کمیته امداد برشمرد و گفت: در سال گذشته ۴۵۰ منزل روستایی در خمین بازسازی شده که بخشی از آن منازل مددجویان کمیته امداد بوده است.
حجت الاسلام ، سید علی حسینی پورامام جمعه شهرستان خمین هم با قدردانی از کمیته امداد، به بستر سازی فرهنگی و پرهیز بر موازی کاری در فعالیتهای اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار