سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک در رابطه با عدم جمع آوری زباله ها در منطقه قنات ناصری گفت: سازمان مدیریت پسماند اراک، اقدام به جمع آوری پسماندهای تمامی منطقه های شهر اراک می کند و اینکه گفته می شود این سازمان اقدام به جمع آوری پسماندهای منطقه قنات ناصری نمی کند، کذب است.
کد خبر: ۸۴۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 07 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حمیدرضا قناتی افزود: تصاویری که در فضای مجازی از انباشت زباله ها در این منطقه انتشار یافته، مربوط به دو روز گذشته است و این تصاویر درست است زیرا در این دو روز دو خودرویی که اقدام به جمع آوری پسماندهای منطقه می کرده قطعات آنان خراب شده و به دلیل تعمیر قطعات این دو روز سازمان مدیریت پسماند نتوانسته اقدام به جمع آوری زباله ها و پسماندهای آن منطقه کند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک یادآورشد: دلیل اینکه نتوانستیم خودرویی جمع آوری پسماندی را به این منطقه ارسال کنیم، به این علت بود که خودروی جایگزین برای جمع آوری زباله های نداشتیم و به تمامی خودروها برای جمع آوری زباله منطقه خود نیاز بوده است.
قناتی گفت: دلیلی که تعمیر دو خودرو جمع آوری زباله منطقه قنات ناصری طول کشیده است، به این دلیل است که قطعات لازم برای خریداری در استان موجود نبود و مجبور به خرید قطعات از خارج استان شدیم.
وی با بیان اینکه خودروهای جمع آوری زباله منطقه قنات ناصری هم اکنون تعمیر شده است، اظهارداشت : از شب گذشته تمامی زباله های انباشته شده این منطقه جمع آوری شده اند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: ۲۳ ماشین حمل زباله پرس، وظیفه جمع آوری زباله های سطح شهر اراک را بر عهده دارند.
وی گفت: روزانه توسط شهروندان شهر اراک بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ تن زباله تولید می شود که خوشبختانه این مقدار حجم تولیدی زباله با تلاش های که مدیریت پسماند شهرداری اراک انجام داده، نسبت به گذشته پیدا کرده است.
قناتی ادامه داد: زمانی در سطح شهر اراک به غیر از منطقه کرهرود و سنجان ۱۳۰ تن زباله تولید می شد که با در نظر گرفتن این دو منطقه روزانه ۳۷۰ تن زباله توسط شهروندان اراک تولید می شد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه اراک درصد میزان تولید زباله آن از رنج کشوری پایین تر است، گفت: رنج تولید زباله برای هر نفر در کشور حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ گرم است که در اراک به ازای هر نفر در طول شبانه روز بین ۵۰۰ تا ۵۱۰ گرم زباله تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار