فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اعلام کرد:
فرمانده سپاه روح الله از مشارکت ۵هزار و ۷۶۰ بسیجی جهادگر در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه خبر داد.
کد خبر: ۸۴۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 07 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار محسن کریمی با اشاره به ابتکارات صورت گرفته توسط جهادگران استان برای مقابله با کرونا افزود: خوشبختانه برخی جهادگران با ابتکارات خود در مقابله با کرونا بسیار خوب عمل کردند و باعث شد تا روند درمان و پیشگیری تسریع شود که از همه آنان قدردانی می کنم.
سردار کریمی با اشاره به سالروز فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل بسیج سازندگی، گفت: در همین راستا بسیجیان جهادگر در بسیج سازندگی استان مشغول خدمت به عموم مردم هستند و در ۲-۳ سال اخیر حضور جهادگران پر رنگ تر از گذشته شده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی در سطح استان، افزود: یکی از اقدامات خوب در سال گذشته تعهد بسیج سازندگی مبنی بر ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی برای اقشار ضعیف آسیب دیده از سیل بود که اکثر آن در سال ۹۸ تحویل شد و تعداد کمی هم در سال ۹۹ تحویل خواهد شد.
کریمی با اشاره به اقدام دیگر سازندگی در سطح استان، گفت: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم همدلی بیشتر میان مردم در دوران کرونا، رزمایش کمک مومنانه در استان به راه افتاد که توانستیم در مرحله اول با جمع آوری ۴.۶ میلیارد تومان، ۵۲هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی را میان نیازمندان استان توزیع کنیم.
وی ادامه داد: از این تعداد بیش از ۱۸هزار بسته توسط سپاه پاسداران، حدود ۸هزار بسته از پرداخت قسمتی از حقوق کادر سپاه روح الله و بیش از ۳۴ هزار بسته هم از جمع آوری کمک های مردمی تهیه شد.
وی با اشاره به کمک رسانی بیش از ۵هزار و ۷۶۰ نفر از بسیجیان جهادگر در کمک مومنانه، اضافه کرد: مرحله دوم این رزمایش از شنبه آغاز می شود که بسته های بیشتری را بدست نیازمندان خواهیم رساند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با گلایه از برخی نهاد ها جهت موازی کاری و اقدام مستقلانه در رزمایش کمک مومنانه، گفت: ما هیچ الزامی جهت توزیع بسته های معیشتی توسط بسیجیان نداریم و هر نهادی برای توزیع بسته ها می تواند خودش پای کار بیاید. ولی همانطور که مد نظر بود، پویش مومنانه بیشتر جهت کمک رسانی به آسیب دیدگانی است که بخاطر بیماری کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده اند و یا شغل خود را از دست داده اند و هماهنگی هایی در سطوح بالا ما بین سپاه، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای عدم موازی کاری صورت گرفته ولی به استان ها که می رسد باز هر نهادی به دنبال کار مستقل و بدون هماهنگی است که باعث می شود بسته ها به افراد نیازمندی که به خاطر کرونا دچار مشکل شده اند نرسد یا به برخی چند بار و به برخی اصلا بسته ای نرسد که نیاز است تدبیری برای این اندیشیده شود.

وی افزود: در توزیع بسته های معیشتی در دو شهر استان کمی عقب هستیم. یکی اراک و دیگری تفرش؛ در تفرش مشکل هماهنگی مذکور با سایر نهاد ها را داریم که امیدواریم به زودی حل شود ولی در اراک با توجه به اینکه تقریبا نیمی از جمعیت استان در اراک است، تعداد بسته ها کفایت نمی کند و نیاز است تا بسته های بیشتری میان اقشار آسیب دیده توزیع شود.

سردار کریمی با بیان اینکه در مقابله با کرونا به صورت کامل با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ بودیم، عنوان کرد: آنچه که علوم پزشکی از ما طلب کرد از جمله ماسک، دستکش، نقاهتگاه و ... ظرفیت کامل را در اختیار قرار دادیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به ابتکارات صورت گرفته توسط جهادگران استان برای مقابله با کرونا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخی جهادگران با ابتکارات خود در مقابله با کرونا بسیار خوب عمل کردند و باعث شد تا روند درمان و پیشگیری تسریع شود که از همه آنان کمال تشکر را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار