جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس کشور:
جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت:دفاع از ثروت عظیم فرهنگی که همان فرهنگ غنی دفاع مقدس است برهمگان واجب است.
کد خبر: ۸۴۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۸ 04 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، امیر سرتیپ دوم محمد فهمیده قاسم زاده عصر دیروز در مراسم معارفه مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه فرهنگ غنی دفاع مقدس باید در تحقق شعار سال جاری در سرلوحه امور قرار گیرد افزود: در سال جهش تولید برنامه‌های راهبردی و استراتژیک انقلاب اسلامی باید با تاسی به فرهنگ غنی دفاع مقدس با جدیت تمام دنبال شود.
وی با بیان اینکه  امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است یادآورشد: در سالجاری مقرر شده از سوم خردادماه به مدت ۴۳هفته فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس برای نسل‌ کنونی ترسیم شود.
وی با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی در گسترش فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس حماسه آفریدند افزود: پیش از جنگ تحمیلی در ۲۹ فروردین ماه سال ۵۸ ، ارتش جمهوری اسلامی مشروعیت یافت و در دوم اردیبهشت ماه سپاه پاسداران و در پنجم آذرماه بسیج به فرمان امام خمینی ( ره ) شکل گرفت. 
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس کشور با بیان اینکه قبل از آغازجنگ تحمیلی تمام آحاد مردم در راستای دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی آمادگی لازم را داشتند گفت: این دفاع مقدس بود که از این ارزش‌ها پاسداری و حفاظت کرد.
وی با بیان اینکه سپهبد شهید سردار سلیمانی، ثمره دفاع مقدس است افزود:سپهبد شهید سلیمانی قله افتخار نهضت و جبهه مقاومت در مقابل استکبار جهانی را به نمایش گذاشت و درسال ۶۱ در بزرگ‌ترین و ماندگارترین عملیات دفاع مقدس، دشمنان را به طور کامل از کشور بیرون راند.
امیرسرتیپ دوم فهمیده قاسم‌زاده با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس نقش موثری در جلوگیری از تحریف و فراموشی ارزش‌های آن دوران دارند یادآورشد: باید موزه دفاع مقدس استان مرکزی که از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است در اسرع وقت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این مراسم با بیان اینکه اداره کل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسوولیت صیانت از آثار شریف‌ترین انسان‌ها که بالاترین سرمایه خود یعنی جانشان را برای اسلام و ایران تقدیم کردند، برعهده دارد گفت: در صیانت از آثار شهدا  تک‌تک افراد جامعه مسئول هستند زیرا همه مدیون خون شهدایی هستند که هستی خود را برای بقای اسلام و ایران فدا کردند.
بهروز اکرمی با بیان اینکه رسالت مهم اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نشر ارزش‌های دفاع مقدس است یادآورشد: در این زمینه هم همه مسئولند و این مهم باید به صورت مستمر و همیشگی باشد.
وی با بیان اینکه هر فردی که ایران و دین خود را دوست دارد باید در این مسیر تلاش مضاعفی داشته باشد گفت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس راهکار افزایش موفقیت‌ها و غلبه بر همه سختی‌ها و مشکلات است زیرا یکی از ارزش‌های دفاع مقدس نفی هرگونه بن بست در مسیر این ملت است.
اکرمی یادآورشد: همه جهانیان بدانند که ملت ایران هرگز متوقف و دچار بن بست نمی‌شود.
در این مراسم از زحمات و تلاش‌های مصطفی مشایخی مدیرکل پیشین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی قدردانی و غلامرضا کریمی به عنوان مدیر جدید این اداره کل در استان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار