مسئول بسیج کارگران وکارخانجات سپاه روح الله:
مسئول بسیج کارگران وکارخانجات سپاه روح الله با بیان اینکه ۱۵۵ گروه جهادی در قالب شیفت ایثار در بسیج کارگری سازماندهی شده اند، گفت، کارگران سازماندهی شده در این شیفت در عملیات‌های مختلف حضور فعال دارند
کد خبر: ۸۴۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 28 April 2020

 
سرهنگ پاسدار محسن ربیعی مسئول بسیج کارگران وکارخانجات سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه نهم اردیبهشت ماه روز بسیج کارگری نامگذاری شده، گفت: نهم اردیبهشت ماه سالروز تشییع نمادین پیکر شهید برونسی، شهیدی که در کسوت کارگری به سلوک و اوجی از معرفت رسید که بزرگان زیادی به حال او غبطه خوردند تحت عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده است.

ربیعی با بیان اینکه سال ۹۹ برای جامعه کارگری سالی مهم و تأثیرگذار خواهد بود، گفت: از طرفی کشور با این ویروس منحوس کرونا درگیر شده و جامعه و مردم را به سمت تولیدات و تقاضای بیشتری برده و از طرفی هم افت اقتصاد جهانی و همچنین جنگ اقتصادی در کشور شرایط را برای جامعه کارگری حساس کرده است.

وی با اشاره به شعار جهش تولید بیان کرد: همچنین امسال مقام معظم رهبری در ابتدای سال در امتداد شعار سال‌های گذشته، امسال را نیز سال جهش تولید نامگذاری کردند و کارگران عنصر اصلی تولید و در خط مقدمه نیز حضور دارند و این شرایط باعث شده امسال هفته بسیج کارگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

مسئول بسیج کارگران وکارخانجات سپاه روح الله با اشاره به شهید شاخص کشوری در جامعه کارگران گفت: جامعه کارگری و کارفرمایی ایران امسال متبرک به شهید ناصر بختیاری از استان مرکزی شده است.

وی با اشاره به اهداف برنامه‌های بسیج کارگران بیان کرد: ابتدا اینکه باید نقش کارگران در برهه‌های مختلف انقلاب برای جوانان و نوجوانان تبیین شود و دوم تکریم مقام شهدا و جایگاه ایثار و فداکاری در کشور که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ربیعی با بیان اینکه رزمایش کمک مؤمنانه بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در دستور کار سازمان بسیج کارگری استان قرارگرفته، گفت: در این رزمایش سعی داریم با شناسایی کارگرانی که وضعیت مناسبی ندارند به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح الله ادامه داد: در مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه پیش بینی تهیه و توزیع ۵ هزار بسته معیشتی از طرف مراکز صنعتی و تولیدی شده است.

وی با اشاره به برنامه مهم پایش سلامت کارگران در شرایط کرونایی بیان کرد: پایش سلامت کارگران اقدام مهم دیگری است که در این هفته با جدیت انجام می‌شود که از سلامت خود کارگران شروع تا گندزدایی و ضدعفونی محیط کارگران نیز خاتمه پیدا می‌کند.

ربیعی افزود: اگرچه این موضوع از همان ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا شروع شده و به طور مستمر توسط کارگران بسیجی نیز انجام می‌شود.

وی با تشریح خدماتی که در شیفت ایثار ارائه می‌شود، گفت: شیفت ایثار به این معناست که کارگران خارج از ساعت اداری کار‌های زمین افتاده در کارخانه که گذشته می‌بایست انجام می‌شده را در قالب شیفت ایثار انجام می‌دهند.

مسئول بسیج کارگران وکارخانجات سپاه روح الله با بیان اینکه ۱۵۵ گروه جهادی در قالب شیفت ایثار در بسیج کارگری سازماندهی شده اند، گفت، کارگران سازماندهی شده در این شیفت در عملیات‌های مختلف حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از کرونا در جمعیت کارگری زیاد قابل توجه نبوده و سعی شده از این آسیب‌های پیشگیری کنیم، گفت: وضعیت کلیه کارخانجات و مراکز تولیدی از ابتدای شیوع کرونا رصد می‌شود و این رصد بدین جهت صورت می‌گیرد که حق کارگری ضایع نشود.

 

مسئول بسیج کارگران وکارخانجات سپاه روح الله در پایان خاطر نشان کرد: شرایط کرونا آسیب جدی به مجموعه کارگری استان وارد نکرده و با بررسی‌های انجام شده بیشتر آسیب‌ها مربوط به قشر کار‌های خدماتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار