استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: واگذاری شرکت هپکو اراک به ایمیدرو سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع غذایی کشور در چند هفته آینده عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۸۴۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳ 27 April 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،سید علی آقازاده در نشست صمیمی با نمایندگان جامعه کارگری واحدهای تولید استان مرکزی به مناسبت هفته جهانی کارگر، با بیان اینکه این واگذاری  در نشست ویژه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور با حضور معاون اول رئیس جمهوری در آذرماه پارسال مصوب شده است افزود: اجرای آن درگیر دست‌های نامرعی رده‌های پایین مدیریتی نهادهای ملی بود که با پیگیری مجموعه مدیریت استان مشکلات حل شده است.
وی یادآورشد: واگذاری واحد تولیدی هپکو اراک از بخش خصوصی به سازمان خصوصی‌سازی و پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال از منابع دولتی به این شرکت از دیگر مصوبات نشست اقتصاد مقاومتی بود که هم اینک عملیاتی شده است.
آقا زاده گفت: مقدمات واگذاری شرکت واگن‌پارس به گروه صنعتی مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) فراهم شده و به‌زودی محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه پودر آلومینا که ماده اولیه خط تولید ایرالکو  است تا تیرماه امسال تامین می شود گفت: تا یک سال آینده با شرکت‌های خارجی در این زمینه قرارداد امضا شده است بنابراین مشکلی در تامین مواد اولیه این واحد تولیدی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ساخت مجتمع آزادسازی شرکت ایرالکو هم که تاکنون بیش از ۲۸ میلیون دلار تجهیزات این واحد تامین شده تا پایان امسال به نقطه مطلوب می‌رسد اظهارداشت: فعالیت شرکت کمباین سازی ایران هم با پیگیری‌ مدیریت این واحد تولیدی و مجموع مدیریت اجرایی استان، شرایط کمباین سازی نسبت به ۲ سال گذشته بهبود یافته و راه‌اندازی خط تولید کمباین برنج پنجره نوینی در زمینه ی توسعه صنعت استان باز کرده است.
آقا زاده با بیان اینکه سال گذشته با وجود اعمال تحریم‌ها حدود یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی از این استان صادر شد گفت: بیش از ۲۰ هزار اشتغال  ایجاد شد که این مهم در گرو فعالیت گسترده جامعه کارگری استان است.
وی یادآورشد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است باید تمامی بخش‌های جامعه به خصوص حوزه صنعت توانش را برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا و تحقق شعار سال به‌کار بگیرند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم با بیان اینکه هشت هزار نفر در استان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند گفت: نرخ بیکاری در استان مرکزی در زمستان پارسال برابر با ۶.۹ درصد بود که نسبت به مدت مشابه قبل آن ۱.۴ درصد و نسبت به میانگین کشوری ۳.۷ درصد کاهش داشته است.
محمد تقی آبایی با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده دراستان مرکزی بالغ بر ۲۰ هزار مورد بوده است یادآورشد: ۱۵ هزار شغل شناسنامه‌دار در استان ثبت شده است که از میانگین کشوری بالاتر بوده و شمار کارگاه های فعال تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی سال گذشته از مرز ۲۴ هزار مورد گذشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار