مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، روحانیون و مبلغان هر منطقه برای ترویج و تبلیغ برنامه های فرهنگی و دینی از فضای مجازی استفاده کنند.
کد خبر: ۸۴۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 27 April 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: سیاست کلی سازمان تبلیغات اسلامی در کشور این است که امسال با توجه به شرایط فعلی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه، مبلغان و روحانیون اعزام حضوری در مناطق مختلف برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی ندارند.
وی یادآورشد: برای ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی مختلف باتوجه به شرایط موجود انجام می‌شود بگونه ای که روحانیون و مبلغان هر منطقه از بستر فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده می‌کنند.
حجت‌الاسلام قربانپور ادامه داد: با توجه به تعطیل بودن مساجد در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمعات، روحانیون و مبلغان هر منطقه برنامه‌های مذهبی از جمله پخش اذان و قرآن در مساجد انجام می‌دهند بنابراین مساجد آوای مذهبی بدون تجمعات دارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: در ماه مبارک رمضان با هماهنگی صداوسیما مسابقات قرآنی در زمینه قرائت وتفسیر قرآن، صوت و سایر موارد همراه با اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.
وی اظهارداشت: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی قرآنی در ماه مبارک رمضان با هماهنگی صداوسیما کتاب مقام معظم رهبری به نام ۳۰ آیه در ۳۰ روز است.
حجت‌الاسلام قربانپور افزود: روحانیون مستقر در روستاها کار محله‌محوری انجام می‌دهند به عبارتی تبلیغات فرهنگی به صورت چهره به چهره انجام می‌شود و به صورت تلفنی پاسخگوی موضوعات احکام، شبهات و سایر موضوعات مردم هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در این ایام، روحانیون در فضای مجازی گروهی تشکیل داده اند و روزانه به بیان روایات، احادیث، مسائل اخلاقی و غیره می‌پردازند که با انجام این کار، فضای معنوی ایجاد می‌کنند که در شناسایی مشکلات و مسائل هر منطقه کمک می‌کند.
وی اظهار داشت: در فضای کشور فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه رزمایش همدلی، مواسات، کمک مومنانه باید به صورت گسترده تبیین شود و تفاوت فرهنگ اسلامی و ایرانی با فرهنگ غربی بیان شود به طوری که مردم در فرهنگ اسلامی حتی اگر خود نیازمند باشند، به هم‌نوع خود در حد توان کمک می‌کنند.
حجت‌الاسلام قربانپور گفت: در برخی از کشورها مردم بت‌ها را به دریا انداخته و در کنار اماکن مقدسه و کلیسا دست به دعا شدند که این کار نشان از این دارد که از سایر مسائل قطع امید کرده اند و به ساحت مقدس پروردگار توکل و توسل دارند بنابراین با توجه به اینکه مساجد برنامه تجمعی ندارند مردم در خانه به دعا و نیایش بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار