معاون اول قوه قضائیه:
معاون اول قوه قضائیه مبارزه با فساد را لازمه پویایی اقتصادی وجهش تولید دانست.
کد خبر: ۸۴۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 23 April 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در مراسم تکریم رئیس کل دادگستری استان مرکزی در اراک با بیان اینکه همراهی و همفکری با دولت اولویت این قوه برای تحقق جهش تولید است افزود: امسال تمام توان برای تبلور اقتصاد و تولید کشور به‌کار گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه مبارزه با فسادبه صورت مستمر و جدی و به‌گونه‌ای که منجر به تعطیلی واحدهای اقتصادی و صنعتی نشود، دنبال خواهد شد یادآورشد: نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید»بر اساس انجام مطالعات و مشورت‌ها است و این تلاش برای تحقق این شعار مهمترین ساز و کار برای مقابله با توطئه‌های دشمنان بشمار می رود.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی کشور  نیازمند قوانین و مقررات کارا و موثر است افزود: تمام توان و ظرفیت‌ها باید همسو وهمراستا باشند تا بتوانند وضعیت کنونی را مدیریت کرد و امور را در موقعیت کنونی به پیش برد.
  وی با بیان اینکه شیوع کرونا در گستره جهانی موقعیتی را رقم زده که پیش از این تجربه نشده بود و دنیا با این بیماری موقعیت متفاوت و تحول جدیدی را می‌گذراند ادامه داد: قدرت‌هایی که به نیروی نظامی، فناوری و بنیه انسانی و مالی خود می‌نازیدند در برابر کرونا ناتوان و درمانده شده ‌اند و به نقطه‌ای رسیده‌اند که حتی در تامین تجهیزات مورد نیاز بخش درمان و مردم مشکلات حاد دارند، جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان توانسته با تکیه بر توان مردمی بسیاری از چالش‌ها را در مقابله با کووید ۱۹ به بهترین شکل مدیریت کند.
معاون اول قوه قضائیه گفت: هم اینک با کوشش ایثارگرانه کادر درمان و تلاش مسئولان و مردم ۲حدود دو سوم مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند و جمهوری اسلامی ایران در زمره برترین‌ها در مقابله و پیشگیری در برابر این بیماری قراردارد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به سمتی حرکت می‌رود که نه تنها در تولید تجهیزات و ملزومات بهداشتی خودکفا شده بلکه زمینه صادرات این اقلام نیز برای کشور فراهم شده‌ است افزود:این مهم حاصل همدلی، اتحاد و توکل به خداوند  است.
وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در جهان موجب شد قدرت‌های  پوشالی هویدا شوند و این دستاوردی مهم است اظهارداشت: افزایش سرمایه گذاری، اشتغال و امنیت در استان مرکزی در سایه  همدلی و اتحاد مسوولان استانی حاصل شده‌است.
حجت الاسلام والمسلمین اژه ای با اشاره به اینکه تعطیلی برخی واحدهای اقتصادی و صنعتی کشور و استان مرکزی در جریان شیوع ویروس کرونا یادآورشد: تعطیلی این بنگاه‌های اقتصادی مشکلات به همراه داشته است و باید با برنامه‌های هوشمندانه و موثر ضمن کمک به مردم برای مسائل پسا کرونا تدبیر لازم انجام شود.
وی با اشاره به وجود ۵۰۰ پرونده خلاف شرع بیّن(ارایه حکم بر خلاف شرع بین) در مدت پنج سال گذشته در استان مرکزی، ادامه داد: نیاز است با انجام مطالعه آسیب شناسی از بروز مجدد این مشکلات جلوگیری شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم با بیان اینکه ورود ۱۶ میلیون پرونده در سال به قوه قضائیه زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست گفت: کاهش ورودی  پرونده‌ها کم شدن اعمال ماده ۴۷۷ و کاهش زندانی به زندان‌ها به همراه دارد.
حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی با بیان اینکه عللی که به ماده ۴۷۷  پرونده‌های استان مرکزی منجر شده باید با دقت بررسی شودو رویه علمی در این زمینه مدنظر قرار گیرد افزود: آزادی و مرخصی زندانیان به‌دلیل بیماری کرونا اقدامی ارزشمند بود و آزادی این افراد زمانی انجام شد که مددجویان ندامتگاه‌ها در سایر کشورها فراموش شده بودند.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی هم تکریم بر مبنای مودت و دوستی نسبت به یکدیگر از جمله اقدامات دادگستری استان در مدت چهار سال گذشته بوده است گفت: رتبه امنیت این استان با تلاش و همکاری مردم و تعامل دستگاه‌ها با یکدیگر از هفت به هفدهم رسیده است.
حجت الاسلام قاسم عبدالهی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی و کشور افزود: با اقدامات انجام شده تاکنون موردی از کرونا در زندان‌های استان رویت نشده است.

در این مراسم حجت الاسلام قاسم عبدالهی به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی و حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی به عنوان رئیس کل دادگستری استان مرکزی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار