استان مرکزی
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بعضا در تعداد محدود و معدودی از کالا‌ها افزایش قیمت را به سبب تغییر نرخ ارز و یا شاید وضعیت افزایش بعضی مولفه‌ها داشتیم که قابل پیگیری و رصد است
کد خبر: ۸۳۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 08 April 2020

 اهم اقدامات برای تنظیم بازار ایام پایانی سال

جواد حسنی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره جمع‌بندی موضوعات این جلسه اظهار داشت: در این جلسه بیشتر روند تامین و توزیع کالا‌های اساسی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت، بحث شرایط عرضه شکر و قند در بازار و افزایش قیمت‌هایی که بعضا به سبب شرایط خاصی که اتفاق افتاده به وجود آمده، مورد رصد قرار گرفت.
وی افزود: در رابطه با مباحث حبوبات و شرایطی که در خصوص تامین و عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز در بازار شاهد بودیم، تقریبا روند عرضه کالا روند مناسب بوده و فراوانی خاص خود را داشته و مشکلی در تامین و عرضه هیچ نوع کالا نداشتیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: ذخیره‌سازی‌هایی که در سطح کشور و استان داشتیم از شرایط مطلوبی برخوردار بود، بعضا در تعداد محدود و معدودی از کالا‌ها افزایش قیمت را به سبب تغییر نرخ ارز و یا شاید وضعیت افزایش بعضی مولفه‌ها داشتیم که قابل پیگیری و رصد بود.

حسنی بیان کرد: در حوزه پروتئینی مشکل خاصی نبود، قیمت‌های متداول، مصوب و شرایط فراوانی در عرضه را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در موضوعات برخی از کالا‌های وارداتی بود مقرر شد به صورت ریز مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و گزارش آن به ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: در بحث میوه و مرکبات ایام پایانی سال تنها استانی بودیم که خوشبختانه کل میزان میوه تامین‌شده و ذخیره‌شده که شامل یک‌هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب بود به طور کامل و ۱۰۰ درصدی در شبکه خود تا امروز عرضه شد، تقریبا مقداری سیب باقیمانده که طی یکی دو روز آینده در غرفه‌های مربوطه عرضه می‌شود.

حسنی افزود: برای ایام قبل از ماه مبارک رمضان و به منظور عرضه برخی از کالا‌ها مانند قند و شکر که صنوف تولیدی برای تولید اقلام ماه مبارک رمضان مصرف زیادی را دارند، تمهیداتی اندیشیده شد که تامین و عرضه انجام شود.

وی تصریح کرد: مشکلی در بحث شوینده‌ها و اقلام ضدعفونی نداریم، امیدواریم که با پیگیری و نظارت مستمر بتوانیم شرایط مطلوبی را درخصوص اعتمادسازی و ایمن‌سازی بازار برای خرید هم‌استانی‌ها داشته باشیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: درخصوص مواد ضدعفونی الکل هیچگونه مشکلی در بازار تامین و عرضه و قیمت وجود ندارد، در سطح استان منهای آنچه که از سازمان غذا و دارو برخی از شرکت‌ها شاید بگیرند، روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر الکل در بخش‌های مختلف کارخانجات، دستگاه‌های دولتی، بسته‌بندی به صورت عرضه در داروخانه‌ها و بعضا در اصناف ضروری که باز هستند عرضه می‌شود.

حسنی ادامه داد: نیاز بخشی از استان‌ها را هم بنا به تناسب تامین می‌کنیم، چون بخش عمده‌ای از تولید الکل استان با حواله غذا و دارو متمرکز است و استان‌های دارای شرایط حاد را در حد توان کمک می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تامین ماسک هم در تنها واحد تولیدی در زرندیه تولید می‌شود که به جز آن هم واحد‌های تولیدی و صنفی بسیاری در سطح استان ایجاد شده که قابلیت تولید و عرضه روزانه حدود ۱۵۰ هزار عدد ماسک را داریم که به جزتولید گروه‌های جهادی است و کمبودی وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار