یکی از مأموریت های اصلی شهرداری تهران، آمادگی برای مواجهه با بحرانهای مختلف می باشد. به همین دلیل سازمانی مستقل در شهرداری تهران با ساختار و شبکه ی گسترده در مناطق ۲۲ گانه شهرداری با بودجه ی مکفی وجود دارد.
کد خبر: ۸۳۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹ 26 March 2020

در مواقع بحرانی، رییس ستاد مدیریت بحران شهر تهران، شخص شهردار تهران می باشد. رییس ستاد مدیریت بحران در مناطق ۲۲ گانه، شهرداران مناطق و در نواحی ۱۲۳ گانه ی شهر تهران، شهرداران نواحی می باشند و کلیه ی پرسنل، پیمانکاران و تجهیزات باید در خدمت انجام این وظیفه باشند.

احتمالاً به دلیل بی تجربه بودن مدیران فعلی شهرداری تهران، در بحران شیوع ویروس کرونا این وظیفه مهم فراموش شده است. برای کنترل این بحران و حفظ جان مردم، بخصوص قبل از بازگشت از سفرهای نوروزی، لازم است هر چه سریعتر اقدامات ذیل انجام شود:

 تشکیل ستاد مدیریت بحران با حضور شخص شهردار تهران و سازماندهی مناطق و نواحی با هماهنگی کامل ستاد ملی مربوطه.

 تخلیه ی بیش از ۱۰۰ سوله ی مدیریت بحران (که از سالهای دورتر با نام سوله های الزهراء کاربری ورزشی پیدا کرده اند) جهت استفاده برای معاینه های سرپایی و تشخیص اولیه ی افراد مشکوک به کرونا و در صورت لزوم تجهیز برای بستری کردن بیماران.

 استفاده از ظرفیت حدود ۳۸۰ ساختمانی که به عنوان سرای محله خریداری یا احداث شده اند؛ همچنین مراکز کارآفرینی و ورزشگاهها جهت جلب کمک های مردمی، خیرین، سمن ها، پایگاههای بسیج، مساجد، پزشکان و مشاوران سلامت و برنامه ریزی برای جمع آوری اقلام بهداشتی.

 استفاده از ظرفیت پیمانکاران نگهداری خدمات شهری، فضای سبز، بازیافت، زیباسازی، ساماندهی، حمل و نقل و ترافیک و عمران جهت شستشو و ضدعفونی کردن مداوم فضاهای شهری، دیوارها، گاردریلها، ایستگاههای اتوبوس و تاکسی، تابلوهای ترافیکی، سطل های زباله، پل های عابر پیاده، کیوسک ها، وسایل بازی و ورزشی و کلیه ی مبلمانهای شهری در پارکها و خیابانها. در شرایط بحران کرونا، لازم است موقتا دستور کار ویژه به پیمانکاران داده شود. (البته همه موارد ذکر شده جزو تعهدات پیمانکاران می باشد؛ اما لازم است در این ایام شستشو و ضد عفونی انجام شود).

 اسکانهای کارگری، کارگران و ماشین آلات در نواحی ۱۲۳ گانه از حیث موارد بهداشتی و سلامت بطور جدی کنترل شوند. همچنین فعالیت میادین تره بار، فروشگاههای شهروند، دفاتر الکترونیک، باشگاههای زیرمجموعه شهرداری، سینماها و هر مرکز جمعیتی که به شهرداری تهران ربط دارد.

 کنترل میدانی و مداوم وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، ون، مترو و رانندگان و عوامل مربوطه و فضاهای فیزیکی مربوطه.

 شهردار محترم تهران! لازم است بصورت میدانی این موارد را کنترل کنید و از شهرداران مناطق و نواحی این موارد را بصورت روزانه بخواهید. علاوه بر این لازم است معاونین و مدیران کل ستادی تان و رؤسای سازمانها بخصوص سازمان بازرسی را برای کنترل بیشتر موارد فوق، فعال کنید.

 شورای شهر تهران! مطالبه موارد ذکر شده و کنترل آنها، جزو وظایف شماست.

مطالعه مقاله در لینک زیر:
https://b2n.ir/990021

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار