کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مسافرت‌های نوروزی در استان مرکزی را نگران کننده دانست و گفت: این مسافرت‌ها می‌تواند موجب انتشار بیماری شده و پایدار شدن تعداد مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا را خدشه‌دار کند
کد خبر: ۸۳۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 25 March 2020
دکتر محمد جمالیان روز چهارشنبه افزود: در ۱۰ روز گذشته آمار مبتلایان ثابت بود که متاسفانه با شروع سال جدید و آغاز سفر‌ها و رعایت نکردن، پیش‌بینی می‌شود این ثبات به هم بخورد.
وی اظهار داشت: اگر عده کمی که مسافرت رفتند در خانه مانده بودند و توصیه‌ها را رعایت می‌کردند این پایداری و ثبات بر هم نمی‌خورد و شرایط همچنان تحت کنترل بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آمار مسافران ورودی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته که این مهم نشانگر رعایت حداکثری مردم عزیز  است، اما عده‌ای نیز به توصیه‌ها عمل نکردند.

دکتر جمالیان افزود: همگان باید به فکر خود، خانواده و دیگران باشند و با رعایت بهداشت و البته توصیه‌های مسئولان، در ریشه کنی این ویروس مشارکت کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: با بازگشت مسافران احتمال به هم خوردن تعادلی که با تلاش فراوان و همدلی و همکاری بی نظیر مردم و مسئولان در استان شکل گرفته، بالا خواهد رفت و این امر بسیار نگران کننده است.
نخستین مورد مثبت به کرونا در استان مرکزی پس از استان قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد و تاکنون ۹۴۰ نفر در این استان به بیماری کووید ۱۹  مبتلا شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار