از طریق ويدئوكنفرانس با استاندارمرکزی:
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز در جریان یک ویدئو کنفرانس با استاندار مرکزی در جریان وضعیت بیماری کرونا و اقدامات انجام شده در این زمینه قرار گرفت.
کد خبر: ۸۳۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹ 23 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی رییس جمهوری در این ویدیو کنفرانس که در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک و با حضور مسوولان درمانی استان برقرار شد، گفت: به طور قطع خداوند کمک می‌دهد و از این روزهای سخت عبور خواهیم کرد.

وی به به تمام کادر درمانی و دست‌اندرکاران مقابله با ویروس کرونا سلام رساند و افزود: افتخارات این عزیزان در تاریخ برای همیشه ثبت می‌شود.

دکتر روحانی با اعلام اینکه گزارش وضعیت استان مرکزی امیدوارکننده بود، اظهار داشت: دولت کمک‌های لازم را برای تسریع در بهره برداری بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی ولی عصر (عج) اراک و نیز برطرف کردن کمبودهای استان در زمینه تجهیزات پزشکی  با سرعت انجام خواهد داد و از رئیس سازمان برنامه و بودجه می خواهم تا بررسی اعتبار لازم برای بهره برداری و تجهیز این بیمارستان در دستور کار قرار گیرد.

وی به استاندار مرکزی توصیه کرد مراقبت بیشتری از کادر پزشکی و درمانی انجام داده و تلاش کنند از اضطراب و خستگی آنها کاسته شود و چنانچه در زمینه تجهیزات پزشکی و درمانی کم و کسری وجود دارد هر چه زودتر این تجهیزات تامین شود.

استاندار استان مرکزی نیز در این ارتباط ویدئوکنفرانسی در پاسخ به سوال رئیس جمهور گزارشی از وضعیت عمومی استان در زمینه مقابله با کرونا و نیز میزان مسافران نوروزی ارائه داد و  گفت: میزان رشد ویروس کرونا در استان مرکزی وضعیت معمولی و طبیعی یافته و نسبت به هفته گذشته رشد و شیوع این ویروس بسیار کاهش یافته است و از ۹۱۲ نفر بیمار قطعی کرونا در مدت ۲۴ روز گذشته ۵۶۶ نفر ترخیص و ۱۰۹ نفر در منزل قرنطینه هستند و تعداد فوتی‌ها بسیار کاهش داشته است.

سید علی آقازاده خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان مرکزی غربالگری شدند و این روند ادامه دارد و در مجموع استان در شرایط به نسبت پایداری قرار دارد.

وی اظهار داشتت کرد: امسال میزان مسافران و ورود خودروها به استان به طور متوسط ۷۰ درصد کاهش داشته است و جزو استان‌هایی بودیم که مردم استان همکاری خوبی با  مسوولان برای در خانه ماندن داشتند.

استاندار استان مرکزی همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهور درباره وضعیت فروشگاههای مواد غذایی و  نیازمندی‌های ضروری مردم گفت: در این استان هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد و اکثر انبارهای استان مملو از اقلام ضروری و مورد نیاز مردم از جمله مواد غذایی  و دارویی است.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: انگیزه، ایثار و فداکاری در کادر درمانی استان برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ موج می‌زند و همه قدردان این زحمات هستیم.

آقازداه افزود: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی دستگاه‌های متعدد دولتی، نهادها و مردم بسیج شده‌اند اما به واقع کادر درمانی و خدماتی مراکز درمانی این استان از انگیزه بالایی برخوردارند و به دیگران نیز روحیه می‌دهند.

وی بیان کرد: بسیاری از پرستاران و کادر درمانی استان مرکزی از گذشته مطالبات و انتظاراتی داشتند اما با شیوع این بیماری تمام مشکلات و انتظارات خود را کنار گذاشتند و با جان و دل برای سلامت مردم آمده‌اند و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اراک با مدیریت نیروی جوان، دانشکده علوم پزشکی خمین و دانشکده علوم پزشکی ساوه تاکنون در امر مقابله با این بیماری خوش درخشیده‌اند و انتظار است دولت نگاه ویژه به این استان و حل مشکلات داشته باشد و در آینده نزدیک شاهد یک جشن  پس از شکست کرونا در مراکز درمانی باشیم.

بر اساس آخرین آمار، ۸۸۲ نفر تاکنون در استان مرکزی  به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۵۴۴ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و ۱۲۸ بیمار نیز در بیمارستان‌ها مراحل درمانی را سپری می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار