اراک
سرپرست اداره بهداشت و مديريت بيماري هاي دامي اداره كل دامپزشكي استان مركزي گفت: سه ميليون و 886 هزار راس دام در اين استان امسال عليه بيماري هاي مشترك انسان و دام واكسينه شدند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزايش سطح ايمن سازي رخ داده است
کد خبر: ۸۳۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳ 16 March 2020

سه ميليون و 886 هزار راس دام در استان مركزي ايمن سازي شدند

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دکتر «ابوالفضل حمزه لوییان» افزود: این دام‌ها به منظور مقابله با شیوع احتمالی بیماری‌های دامی و مشترک علیه تب برفکی، آنتروتوکسمی، آگالاکسی، آبله، قانقاریا و طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) در این استان واکسینه شدند.
وی ادامه داد: سه میلیون و ۴۵۵ هزار راس در مدت مشابه سال گذشته برای جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری‌ها در سطح استان مرکزی واکسینه شدند.
سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۶ هزار و ۳۷۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری و ۴۹۸ هزار و ۶۱۰ راس دام علیه بیماری تب مالت برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری مشترک بین انسان و دام در سال جاری ایمن سازی شدند.
دکتر حمزه لوئیان افزود: ۴۱۶ هزار و ۵۸۰ راس دام برای مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام علیه بیماری سیاه زخم واکسینه شدند.
وی خاطرنشان کرد: تست بروسلوز بر روی ۱۰ هزار و ۶۱۰ راس گاو و ۶۲۸ راس گوسفند برای پیشگیری از انتقال بیماری تب مالت به جمعیت انسانی انجام شد و ۱۵ راس گاو و ۳۹ راس گوسفند مبتلا به این بیماری در استان شناسایی و از چرخه تولید حذف شد.
سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۷ هزار و ۸۱۰ مورد تست سل برای مقابله با انتقال این بیماری به انسان در دامداری‌های استان انجام و ۱۳ راس دام مبتلا به این بیماری شناسایی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
دکتر حمزه لوئیان ادامه داد: ۷۱۷ مورد تست مشمشه نیز امسال با هدف پیشگیری از این بیماری در مزرعه‌های نگهداری اسب و حیوان‌های تک سمی استان انجام شد که در این تست‌ها یک مورد مثبت تشخیص و اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۹۹ واحد پرورش طیور، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار