استاندار مرکزی :
استاندار مرکزی گفت:درصورتی که تعامل میان مردم و مسئولین ایجاد شود می توان به برخورد و مقابله با بیماری و ریشه کن کردن آن امید داشت.
کد خبر: ۸۳۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ 14 March 2020

سید علی آقا زاده در گفتگوی اختصاصی با تابناک مرکزی در پاسخ به سوالی در باره نحوه غربالگری در شهرهای استان مرکزی افزود:

غربالگری همانگونه که از نام آن پیداست یک نوع نمونه برداری محسوب می شود یا مشاهده نمونه هاست، بنابراین هر کسی که از شهر خارج و یا وارد می شود مشمول این اقدام نخواهد شد.


وی با بیان اینکه غربالگری به‌نوعی انتخاب افراد توسط مجریان طرح به عنوان نمونه است یادآورشد: هم اینک این اقدام در حال انجام شدن است و اینکه رسانه‌ها و مردم اجرا شدن این طرح را مشاهده نکرده اند به دلیل اجرایی نشدن آن نیست،درصورتی که نیاز باشد، گزارش آن را برای مردم ارسال می کنیم.


استاندار مرکزی در ادامه گفت:طرح غربالگری امروز وفردا با شدت بیشتر بصورت 24ساعته درتمامی مبادی ورودی وخروجی شهرها انجام می شود.


استاندار مرکزی با بیان اینکه گروه هایی که از قبل توسط دانشگاه علوم پزشکی مشخص شده‌اند انجام دهنده این طرح هستند اظهارداشت: مسئولین دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه باید پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه تصمیم این اقدام توسط استانداری انجام و توسط دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود گفت:اقدامات انجام شده در مقابله با گسترش ویروس کرونا همیشه دو سویه است که در یک سوی معادله مسئولین و در سوی دیگر مردم حضور دارند.


آقازاده با بیان اینکه درصورتی که تعامل میان مردم و مسئولین ایجاد شود می توان به برخورد و مقابله با بیماری و ریشه کن کردن آن امید داشت افزود: درصورتی می توان به ریشه کن کردن کرونا امیدوار بود که اقدامات مفیدی انجام شود و تسریع در این زمینه صورت گیرد ومردم هم با مسئولین تعامل داشته باشند وتوصیه لازم را رعایت کنند.


استاندار مرکزی با بیان اینکه متاسفانه هرچقدر تأکید می کنیم مردم از خانه خارج نشوند به هشدارها عمل نمی شود گفت: هرچند می دانیم خروج مردم از منازل برای تامین برخی اقلام ضرورت دارد اما اینکه مشاهده کنیم که سطح شهرها شلوغ و تجمعات در اقصا نقاط شهر شکل می‌گیرد، پذیرفتنی نیست زیرا این تجمعات می‌تواند به شیوع این بیماری کمک شایانی کند.


وی با بیان اینکه متاسفانه آمارهای خوبی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نداشته ایم یادآورشد:روز جمعه وضعیت بهتری داشتیم و ما مجبور شدیم بعضی از صنوف غیر ضرور را از فردا تعطیل کنیم و اجازه فعالیت به آنها ندهیم چراکه این اقدام با توجه به هماهنگی های انجام شده در جلسه ای که شب گذشته در قرارگاه داشته ایم وبراساس آن مقرر شده که دستفروشان جمع آوری شوند.


استاندار مرکزی با اشاره به اینکه این اقدام با همکاری شهرداری ها ،نیروی انتظامی واصناف انجام می شود گفت: برخی از صنوف که در بازارسرپوشیده و پاساژ ها فعالیت میکنند جمع آوری می شوند.
وی با اشاره به اینکه امید می رود مردم دراین زمینه همکاری کنند افزود: تعداد کمی از مردم به توصیه ها عمل نکرده اند و این تصمیم به همین دلیل گرفته شده است.


آقازاده علت عدم همکاری مردم دراین زمینه را کنترل شیوع بیماری کرونا جدی نگرفتن آن دانست وگفت:
مسئولین به صورت جدی هشدار ها دادند اما متاسفانه مردم رعایت نکردند و این موضوع موجب شد که مجبور به بستن بعضی از صنوف در سطح شهرها شویم و این واحدهای اقتصادی را تعطیل کنیم.


آقازاده در باره نظارت بر اقلام بهداشتی توزیع شده در داروخانه ها و مراکز فروش اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و الکل و مواد ضدعفونی کننده هم گفت: در حال حاضر الکلی که در سطح استان تولید می کنیم کاملاً استاندارد و با عیار ۷۰ درصد تولید می‌کنیم و در اختیار کسانی که توزیع می‌کنند قرار میدهیم اما برخی اوقات متاسفانه مشاهده می شود برخی سودجو برای کسب منافع بیشتر که خیانت به مردم است به این اقدام مبادرت می ورزند و درصورتی که گزارشی در این زمینه داشته باشیم حتما برخورد میکنیم.


آقا زاده از مردم استان خواست درصورت مشاهده تخلفات موارد تخلف را به دانشگاه علوم پزشکی واداره کل تعزیرات منتقل کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار