محمد کریم شفیعی:
شهردار اراک گفت: شورای تامین وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی و شهرداری تعیین کرده است که براساس آن تمام فعالیتهای اجتماعی فرهنگی و رسانه‌ای شهرداری را تعطیل کرد و تمام توان این مجموعه را صرف مبارزه با بیماری کرونا قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۳۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ 12 March 2020
 

محمد کریم شفیعی درجمع خبرنگاران افزود: شهرداری به عنوان خط اول دستگاه های اجرایی از اولین شب پس از جلسه شورای تامین جلسه مدیریت بحران در این نهاد خدماتی را تشکیل داد.
وی با اشاره به خریداری دستگاه‌های مختلف و مواد ضدعفونی، ماسک، دستکش و تجهیزات مورد نیاز برای ضدعفونی سطح و مراکز عمومی یادآورشد: شهرداری اراک در این ۲۳ شب اقدامات لازم برای ضدعفونی وگند زدایی راانجام داده است و در سطح شهر اراک تمام معابر عمومی ازقبیل ترمینال ها، پارک ها و پایانه های مسافربری سرویس های بهداشتی سطح شهر ،اتوبوس ها تاکسی ها و مناطق مختلف سطح شهر را مداوم ضد عفونی کرده است.

 

 

 

عملیات گند زدایی هر شب در سطح شهر اراک انجام می شود

 

شهردار اراک گفت: این نهاد خدماتی هرشب با انجام عملیات گند زدایی میلیاردها ویروس را که بر روی سطوح مختلف نشسته اند را از بین میبرد و مردم می توانند با خیال آسوده به محل کار خود مراجعه ‌کنند.
وی افزود: بازار سرپوشیده هم هر شب به صورت کامل گندزدایی می شود و این اتفاقات از روند رو به رشد این ویروس جلوگیری کرده است.

 

 

 

استفاده از 30دستگاه تراکتور برای ضدعفونی مراکز شهر اراک

شهردار اراک گفت: اقدام این نهاد خدماتی در سطح شهر بومی سازی شده است و تراکتور هایی که کشاورزان برای سمپاشی استفاده و در سطح وسیعی مزارع خود را سم پاشی میکردند توسط جهاد کشاورزی و ان جی او ها و کشاورز های عزیز در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.
شفیعی افزود: در روزهای ابتدایی از ۱۹ دستگاه تراکتور استفاده می شد اما در حال حاضر ۳۰ دستگاه تراکتور مجهز به سمپاش ها برای ضد عفونی شهر مورد استفاده قرار میگیرد و مواد ضدعفونی مورد نیاز برای استفاده در سطح شهر در مخازن این سم پاش ها توسط مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کنترل می‌شود.
وی یاد آورشد: مجموعه بازار اراک هرشب و تمامی مراکز شهر را به صورت یک شب در میان گندزدایی می شود.

 

 

 

توزیع 150 هزار نهال مثمر وغیر مثمر در اراک

 

شهردار اراک گفت: این نهاد خدماتی قصد اجرای طرح هر خانه یک درخت را داشت که متاسفانه با این وجود مشکل فعلی امکان عملیاتی شدن آن وجود ندارد به همین دلیل تعداد ۱۵۰ هزار نهال مثمر و غیر مثمر آماده شده است که درب منازل به مردم تحویل دهیم و مورد استقبال عموم قرار گرفته است.
شفیعی افزود: مردم از طریق سامانه درخواست های مردمی آمادگی خود برای همکاری با شهرداری را در این زمینه اعلام کرده اند ودر تهیه نوع درخت هم دیدگاه مردم هم مدنظر قرار گرفته است.
وی یادآورشد:با توجه به استقبال مردم ما تلاش کردیم از امروز تا پایان سال، طرح هر خانه یک درخت را در ۵ مرکز تهیه شده از قبل ایجاد کرده و نهال ها را به دست مردم برسانیم و از مشارکت مردم در این طرح برای افزایش سرانه فضای سبز استفاده می کنیم.
وی اظهارداشت: شهرداری اراک برای برخی از شرکت ها،کارخانه ها، ادارات و هتل ها تا ۱۵۰۰ قطعه نهال هم تهیه وبه آنها تحویل داده است.

 

 

 

تحقق ۹۵ درصدی بودجه شهرداری اراک

شهردار اراک گفت: بودجه شهرداری اراک در سال جاری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بود که با وجود صفر بودن کمک های دولتی به شهرداری ها طی امسال و همچنین پرداخت نشدن درآمد ناشی از تخلفات رانندگی از خزانه به حساب شهرداری ها در ۲سال اخیر، عملکرد شهرداری در تحقق بودجه تا دهم اسفندماه، ۹۵ درصد بوده است و تا پایان سال به تحقق ۱۰۰ درصدی دست می یابیم.

شفیعی افزود: اراک تنها کلانشهری است که در شرایط موجود کشور به عملکرد کامل در تحقق بودجه رسید و در پرداخت حقوق و مزایا مشکلی وجود ندارد.

 

 

 

فعالیت دست فروش ها در پایان سال

 

شهردار اراک گفت: جلسه روز گذشته شورای تامین مبنی بر این مهم بود که چهارشنبه بازار باید جمع شود و با توجه به اینکه شهرداری درخط اول مسائل اجرایی قرار دارد تنها حوزه های اجرایی و شهرداری برای تحقق این موضوع وارد عمل شدند، به نحوی که معاون امور شهری هم مجبور به درگیری شد اما با توجه به این موارد این اقدام را عملیاتی کردیم.
شفیعی با بیان اینکه در برخورد با دستفروش هاباید نگاه اجتماعی به این مسئله داشته باشیم یادآورشد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات مردم و ایام پایانی سال و با توجه به نبود شرایط اشتغال برای افراد ایام پایانی سال برای این افراد فرصتی است که با این دست فروشی ها مبلغی کسب وامرار معاش کنند.

 

 

 

دفن اجساد مبتلا به کرونا طبق پروتکل مشخص وزارت بهداشت انجام می شود

 

شهردار اراک گفت: طبق آمار آرامستان اراک تعداد موارد فوتی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است و همه این تلاش ها باعث شده روند رو به رشدی را در این حوزه شاهد نباشیم، همچنین دفن اجساد مبتلا به کرونا طبق پروتکل مشخص وزارت بهداشت توسط شهرداری انجام می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد ، همچنین با توجه به فرا رسیدن پنجشنبه آخر سال و ابلاغ وزارت کشور درباره آرامستان های کشور باید از تجمعات در آرامستان ها جلوگیری شود یا انسداد درب های ورودی انجام شود.
وی اظهار داشت: ضدعفونی شهر باعث شد تا اراک در مقایسه با سایر شهرها در آلایندگی ویروس کرونا موفق عمل کند و الگوی مطلوبی برای سایر کلانشهرها باشد.

 

 

 

بودجه سال ۹۹ کلانشهر اراک حدوداً بالغ بر ۶۴۰ میلیارد تومان است

 

محمد کریم شفیعی شهردار کلان شهر اراک در ادامه گفت : بودجه سال ۹۹ حدوداً بالغ بر ۶۴۰ میلیارد تومان است و درصورت تصویب شدن و ابلاغ شدن به شهرداری ما بودجه محلات را تخصیص خواهیم داد
در خصوص بودجه محل محوری ما ۵۵ محله داریم که مطالعات اجتماعی خوبی انجام گرفته و با در دست داشتن نیازهای خدمات شهری در هر محله ،با توجه به متفاوت بودن نیاز ها و نوع نگاه افراد ساکن در آن محل به مسائل و نیازهای شهری این تقسیم بندی ها انجام شده و متناسب با نیاز بیان شده توسط مردم تخصیص بودجه و انجام کار را خواهد شد

شفیعی در ادامه بیان کرد:با توجه به اختیارات که به مناطق مختلف داده ایم در حد معاملات متوسط یعنی ۳۲۸ میلیون تومان ، مناطق می‌توانند از طریق استعلام جهت رفع نیازها عقد قرارداد با پیمانکاران را داشته باشند .

 

 

 

طرح تثبیت اعیانی بمنظور رفع مشکل ۷۱۴۸ پرونده ملکی در اراک


شهردار اراک گفت: تثبیت اعیانی ناشی از کمیسیون ماده ۱۰۰ در طی ۲۵ سال اخیر کمیسیون ماده ۱۰۰ برای هفت هزار و ۱۴۸ پرونده حکم تخریب، انسداد یا استنکاف صادر کرده که اگر این پرونده ها تبدیل به رقم شود حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری درآمد به دنبال خواهد داشت، از سویی مشکلات ۲۵ ساله مردم نیز خاتمه می یابد که در واقع اقدامی برد برد برای شهرداری و شهروندان خواهد بود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار