«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در خصوص توافق اخیر این گروه با آمریکا گفت: بر اساس توافقنامه صلحی که میان نمایندگان طالبان و آمریکایی ها به امضا رسیده است، نیروهای آمریکایی چهارده ماه فرصت دارند تا خاک افغانستان را ترک کنند؛ اما طالبان جهاد با دست نشانده های آمریکایی را همچنان ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۸۲۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 09 March 2020

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در پاسخ به این که چرا طالبان حملات خود علیه نیروهای آمریکایی را متوقف کرده اما به نیروهای افغان حمله می کنند گفت: جهاد در افغانستان نیاز به دقت زیاد دارد؛ ما به امریکایی ها مصونیت می دهیم تا از افغانستان خارج شوند؛ اما از بعد داخلی باید بگوییم که حکومت دست نشانده و دست‌پرورده آمریکا که به خاطر اهداف امریکایی بر سر قدرت آمده است را قبول نداریم و تا برقراری حکومت اسلامی در افغانستان مبارزه می کنیم.

وی تأکید کرد: تا آن زمان به فشار و جنگ ضرورت است و این ضرورت را باید ما درک کنیم، نباید احساساتی و بسیار عاطفی فکر کنیم. مسائل جهادی نیاز به تحقیق و علمیت دارد، همه افغان ها باید متوجه باشند، ما نمی توانیم تمام آرمان های جهادی خود را زیر پای اشرف غنی بگذاریم و بگوییم از جنگ بیزار شده ایم.

مجاهد به این عقیده است که جنگ با حکومت افغانستان نوعی جهاد است، او می گوید؛ جهاد به خاطر یک هدف مشروع و شرعی آغاز می شود و تا انجام باید ادامه پیدا کند و اهداف جهادی باید پیگیری شود.

وی در ادامه تصریح نمود: جهاد در اصل باعث جنگ می شود و جنگ ویرانی و کشت و کشتار به بار می آورد، اقتصاد را خراب می کند و شهرها ویران می شود. اما جهاد خوبی های خود را هم دارد و خداوند به مجاهدین پاداش خواهد داد، چرا از نتیجه جهاد حکومت اسلامی به وجود می آید و اگر جهاد نباشد، نظام های اسلامی از بین می روند. به همین دلیل جهاد با وجود تمام خرابی هایی که دارد، کار مشروع و پسندیده ای است.

مجاهد در ادامه گفت: اینکه ما جهاد نموده و اشغالگرها را از کشور خارج کرده ایم یک بعد قضیه است؛ اما اگر در داخل کشور حکومت و نظام اسلامی نسازیم، تمام آرمان های جهاد را آب می برد.

مجاهد تأکید کرد: چون افغان ها بسیار جنگ کرده و از جنگ بیزار شده اند پس دیگر جنگ بس است. ما با احتیاط جنگ می کنیم تا به مردم صدمه نرسد.

سخنگوی طالبان ختم جنگ در افغانستان را وابسته به شروع گفت‌وگوهای بین الافغانی دانسته و در رابطه گفت: جهاد با حکومت یک واجب است، مگر اینکه آنها هم مثل آمریکایی ها حاضر شوند با ما گفت‌وگو کنند تا از طریق گفت‌وگو مسائل را حل کنیم، باید راه را هموار بسازیم تا نظام اسلامی و حاکمیت اسلامی در کشور برپا شود.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد در گفت‌وگوی های قبلی خود اذعان داشت که طالبان با حکومت افغانستان به این دلیل جنگ می کنند که حکومت افغانستان در اشغال نیروهای آمریکایی قرار دارد.

مجاهد ختم جنگ را وابسته به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان دانسته بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار