جشنواره تقدير از برترين‌هاي زنجيره گندم، آرد و نان و صنايع تبديلي
تابناک مرکزی - شرکت تعاونی آرد ویثران با مدیریت محسن یوسفی به عنوان برترین تولید کننده آرد استان مرکزی انتخاب شد
کد خبر: ۸۲۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 05 March 2020
تقدیر از تولید کننده برگزیده صنعت آرد استان مرکزی
جشنواره تقدیر از برترین‌های زنجیره گندم، آرد و نان و صنایع تبدیلی در بیستمین روز از بهمن‌ماه سال جاری در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی با مشارکت شرکت بازرگانی دولتی ایران و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان برگزار شد

در این جشنواره از آقای محسن یوسفی مدیرعامل شرکت تعاونی آرد ویثران به عنوان تولید کننده برگزیده صنعت آرد استان مرکزی تقدیر شد.

در این مراسم  از سراسر نقاط ایران حضور داشتند تا همدلی خود را برای تقویت تولید باکیفیت نان نشان دهند.

در این جشنواره از پدر سه شهید والامقام گرفته تا نانوایی که در نانوایی‌اش مهربانی را ترویج می‌داد و همچنین ورزشکار پیشکسوتی که اکنون خودش و چهار نسل بعدی خانواده‌اش به شغل نانوایی مشغولند، تقدیر به عمل آمد. این جشنواره می‌تواند رقابت را میان اعضای این زنجیره برای تولید بهتر نان تقویت نماید.

 

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان:

با همبستگی دلسوزان دولت، کیفیت نان را تقویت می‌کنیم

 

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان گفت: امروز حال نان کشور خوب نیست، اما می‌تواند با حمایت‌های دکتر مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و دکتر سیف معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، اعضای اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان، خوب باشد.

دکتر علیرضا کریمی بیان کرد: امروز قرار است برگزیدگان این زنجیره معرفی شوند. البته این منتخب شدن، بار سنگینی بر دوش افراد قرار می‌دهد چرا که از این پس مسئولیت بزرگی در برابر تولید محصولات خود خواهند داشت.

وی افزود: باید به کمک یکدیگر نان کشور را بهبود دهیم و کسانی همچون دکتر سیف و دکتر مدرس خیابانی ‌ می‌توانند در این مسیر گام‌های مهمی بردارند و کانون نیز در این راستا هرآنچه در توان دارد، انجام خواهد داد.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان با تأکید بر اینکه باید حس منتخب شدن در افراد تقویت شود، اظهار کرد: برگزیدگان باید از این پس با تقویت این حس در وجودشان مراقب کیسه‌های آرد، بهداشت، آراستگی، تعهدات در برابر مشتریان، گفتار و مشتری‌مداری خود باشند.

دکتر کریمی در پایان گفت: کانون در کنار دلسوزان دولت و صنوف قرار می‌گیرد تا بتوانیم وزن کیفی نان در کشور را بالا ببریم. میلیارد‌ها تومان هزینه گندم در کشور است و باید با کمک یکدیگر کیفیت را بهبود دهیم.

 

 مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

امیدوارم سنت حسنه سپاس‌گزاری از برگزیده‌ها، یک فریضه بزرگ شناخته شود

 

دکتر یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاون وزیر صمت در ابتدای صحبت خود در جشنواره ملی برگزیدگان زنجیره گندم، آرد و نان با اشاره به حضور افراد برگزیده و مدعوین حاضر در مراسم تقدیر از برگزیدگان گفت: امروز جشن سپاس‌گزاری داریم و در ابتدای امر از خداوند متعال که به ما نعمت داده، سپاس‌گزاری می‌کنیم چرا که حتما خداوند پس از شکرگزاری، نعمت‌های فرد را افزون خواهد کرد. سپس از دست ‌اندرکاران زنجیره گندم، آرد و نان که حامی این نعمت هستند، تقدیر و تشکر نموده و امیدواریم این سنت حسنه هر سال بهتر از سال قبل انجام شده و به عنوان یک فریضه بزرگ شناخته شود.

وی افزود: وقتی نام زنجیره گندم، آرد و نان می‌آید، آنچه در ذهن تداعی می‌شود، حلقه‌های به هم پیوسته‌ای است که باید با هم تلاقی پیدا کند چرا که یک حلقه به تنهایی کافی نیست. خداوند نیز پیامبر را تشویق کرد تا با دیگر بندگان خدا همراه شود چرا که به تنهایی نمی‌توان برگزیده بود و وقتی گفته می‌شود السلام علیک یا صفه‌ا... یعنی سلام بر تو‌ای برگزیده خدا و این وقتی است که می‌توان با هم بالا رفت و به تعالی رسید.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه حلقه‌ها باید قدرت یادگیری و تکامل داشته باشند، اظهار کرد: حلقه‌ها قدرت تکامل گفت‌وگو‌ها را افزایش می‌دهند، در حال حاضر ما در شرایطی هستیم که حلقه‌های زنجیره در جایی به نام کانون یک‌جا گرد هم آمده اند و قدرت تعامل با یکدیگر و درک کردن نیازهایشان را به دست آورده و بهترین‌های یکدیگر را می‌فهمند و این بهترین‌ها باعث می‌شود که به تکامل دست پیدا کنند. امروز گندم‌کاران ما باید بدانند که زنجیره چه نوع گندمی نیاز دارد؛ نانوا، سیلودار، کارخانه‌دار و مسئولین دولتی نیز باید قدرت تشخیص نیاز‌ها را داشته باشند که اگر این اتفاق بیفتد، حتما این زنجیره تکامل پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: سومین ویژگی برای ارتقای این زنجیره، هماهنگی است که بزرگ‌ترین چالش بشریت در تمام جهان است، اما امیدواریم به برکت این زنجیره، کانون و یادگیری و تکامل، بتوانیم آن را ارتقاء ببخشیم.

سیف اضافه کرد: یکی از دیگر ویژگی‌هایی که این زنجیره باید داشته باشد، داده‌ها و اطلاعات است. امروز با افتخار به شما اعلام می‌کنیم که ما در کل زنجیره، نه به صورت صد درصد، اما به اندازه کفایت، اطلاعات یک میلیون و ۴۷۲ هزار محموله گندم تحویلی، ۴۷۰ هزار کشاورز، اطلاعات سیلوداران، گردش حمل و نقل را که بر کمیت و کیفیت کالا در زنجیره عرضه مؤثر است، در اختیار داریم که این نیاز زنجیره‌ها و حلقه‌ها است.

وی در پایان گفت: امیدواریم به برکت این سیاست‌گذاری‌ها و قولی که خداوند متعال به ما داده که «شکر نعمت، نعمتت افزون کند»، بر برکت جامعه افزوده و بر درون و برون جامعه ما بزرگتری کند، همچنین امیدواریم که این فضا در تمامی ابعاد زنجیره، بزرگ‌تر، باکیفیت‌تر وصمیمی‌تر باشد. در آخر از تمامی افرادی که در این زنجیره زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم و می‌خواهم حتما انتقادات و راهنمایی‌های خود را به ما منتقل کنند.

 

پدرم رضایت مشتری را  ارج می‌نهد

 

نخستین تقدیر از نانوای پیشکسوتی که ۲۵ سال از عمر خود را صرف خدمت به مردم کرده است، انجام گرفت. سیدجواد حسینی، نانوایی است که مهربانی را در نانوایی خود رواج می‌دهد. فرزند وی سید جمال حسینی در این جشنواره گفت: پدرم در طول سال‌های خدمتش همواره به خوشنامی شناخته می‌شود و ما تلاش کرده‌ایم که همه اقشار جامعه بتوانند از این نانوایی، نان بر سر سفره خود ببرند.

وی افزود: پدرم تصمیم گرفت تا با شناسایی خانواده‌های نیازمند در منطقه، نان آن‌ها را تأمین کند و به این ترتیب در این نانوایی به روی همگان باز است.

 

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی:

صنعت گندم، آرد و نان ارزش افزوده بالایی در صادرات دارد

 

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: امروز ۸۰ میلیون ایرانی با فعالیت‌های شما نان بر سر سفره می‌برند. برگزاری این همایش پیامی مهم دارد، آن هم اینکه اگر بخواهیم اقدام توسعه‌ای انجام دهیم، باید مجموعه زنجیره را ببینیم.

مدرس خیابانی در جشنواره تقدیر از برگزیدگان زنجیره گندم، آرد و نان اظهار کرد: امروز توسعه در هیچ نقطه‌ای از دنیا جز با همکاری مجموعه‌های تولیدی، انجام نمی‌پذیرد و در زنجیره گندم، آرد و نان نیز شاهد آن هستیم که این توفیق صورت پذیرفته است.

وی افزود: در این زنجیره با صادرات ۶ میلیارد تومانی فراورده‌های گندم، آرد و نان به ۶۶ کشور دنیا مواجه هستیم که نشان می‌دهد باید به پتانسیل‌های این مجموعه توجه کرد.

مدرس خیابانی ادامه داد: این صنعت، چهار ویژگی منحصر به فرد دارد که در صدر آن امنیت غذایی است، آن هم در شرایطی که کشور با تحریم‌های چهل‌ساله مواجه است. البته موضوع امنیت غذایی برای همه کشور‌های دنیا دارای اهمیت است، اما برای کشور ما که به دنبال حفظ استقلال خود است، اهمیت فراوانی دارد.

وی گفت: توانستیم در ۱۰ ماه گذشته بدون وابستگی به نفت، صادرات محصولات غیرنفتی داشته باشیم و زنجیره گندم، آرد و نان در صادرات، ارزش افزوده ۱۰ تا ۲۰ برابری برای کشور دارد که برای نجات اقتصاد کشور بسیار مهم است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اشاره به اینکه ویژگی دیگری که در این صنعت مشاهده می‌شود، موضوع اشتغال‌زایی است، بیان کرد: بیش از ۳ میلیون نفر در بخشی از این صنعت مشغول به کار هستند که از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها جلوگیری می‌کند و یک ویژگی خاص محسوب می‌شود که بالای ۷۰ درصد را روستانشین کرده است.

مدرس خیابانی با تأکید بر اینکه در بخش‌های صنعتی به این زنجیره نیاز داریم، اظهار کرد: در برنامه سال آینده، در بخش خرید تضمینی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا بتوانیم با توفیق در این بخش مواجه شویم و از سوی دیگر پتانسیل کارخانه‌های آرد کشور به گونه‌ای است که با توجه به موقعیت ژئوپولتیک و استراتژیک، می‌توانیم برای عبور موقت آرد و نان از این پتانسیل استفاده کرده و رضایت مشتری و کیفیت مطلوب و ارزش افزوده بالایی را رقم بزنیم.

یکی از نکات قابل توجه در این همایش، این بود که از مدیران عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، دکتر انصاری، دکتر پارسانیا، دکتر قبادی، دکتر احمدی ابهری از سوی صنف گندم، آرد و نان به پاس زحماتشان تقدیر به عمل آمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار