سخنگوی ستاد پدافند زیستی استان مرکزی
مصوبات نشست پدافند زیستی استان مرکزی روز دوشنبه توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تشریح شد.
کد خبر: ۸۲۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷ 03 March 2020

به گزارش تابناک مرکزی نقل ازایرنا سخنگوی ستاد پدافند زیستی استان مرکزی روز دوشنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک گفت: هر فرد مبتلا به ویروس کرونا در یک ساعت می‌تواند ۱۱ فرد دیگر را به این ویروس مبتلا کند.

دکتر سید « محمد جمالیان» افزود: به همین دلیل است که توصیه می‌شود مردم در مکان‌ها و اماکن شلوغ تردد نداشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم در روزهای پایان سال، حضور دست فروشان و ازدحام جمعیت در خیابان‌هایی که این قشر حضور دارند که انتظار است مردم به هیچ عنوان در این خیابان‌ها حاضر نشوند.

سخنگوی قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی ادامه داد: به منظور کاهش شیوع ابتلا به ویروس کرونا مدارس این استان تا پایان هفته جاری همچنان تعطیل است و ساعات کار ادارات از فردا (سه‌شنبه) تا پایان هفته جاری از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر است و این ساعت شامل حال دستگاه‌های خدمات رسان نمی‌شود و این دستگاه‌ها باید بر اساس تصمیم مدیر خود ساعات کاری را تنظیم کنند و به هیچ عنوان نباید خدمت رسانی به مردم قطع شود.

دکتر جمالیان عنوان کرد: مدیران باید تدابیری اتخاذ کنند که بانوان کارمندی که کودکان زیر ۱۰ سال دارند و یا گروه های پرخطر هستند بر طبق توصیه‌های قبلی از دورکاری استفاده کنند و یا در حد امکان و شرایطی که اختلال در کار ایجاد نشود با مرخصی استعلاجی این قشر موافقت شود.

وی گفت: یکی از منابع انتقال ویروس کرونا استفاده از نازل‌های جایگاه سوخت است که این امر باید توسط مسوولان و کارکنان این جایگاه‌ها صورت گیرد و در مکان‌هایی که با کمبود نیرو مواجه است باید ضدعفونی‌های لازم صورت گیرد و دستکش یک بار مصرف در اختیار مردم قرار گیرد.

سخنگوی قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی اضافه کرد: برخی از کارکنان ادارات در سایر شهرستان‌های خارج از محل اقامت خود کار می‌کنند که انتظار است مدیران این ادارات در صورت امکان و نداشتن کمبود نیروی کار مانع از تردد این افراد شوند

دکتر جمالیان اظهار داشت: ماموریت ها به ویژه ماموریت در شهرستان‌های درگیر لغو است و باید مدیران برای ارتباطات شهرستانی نشست‌های خود را به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار کنند.

وی اظهار داشت: انتظار است مردم به ویژه زنان از حضور در آرایشگاه‌ها خودداری کنند و به زودی بسته‌های آموزشی را برای این صنوف آماده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

سخنگوی قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی افزود: تعطیلی مهدهای کودک مشکلاتی را برای کادر درمانی و پرستاران این استان که همه تلاش و وقت خود را برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا به کار گرفته‌اند و انتظار است برای کاهش دغدغه این قشر بهزیستی هماهنگی‌های لازم را برای بازگشایی یک مهدکودک ویژه نگهداری فرزندان این قشر باز کند.

دکتر جمالیان بیان کرد: تدابیری باید اندیشیده شود تا از تردد زیاد در شهرداری‌ها، دادگاه‌ها و نظام مهندسی در روزهای پایانی سال خودداری شود.

وی گفت: مشکل خاصی در خصوص ماسک و موادضد عفونی وموارد مورد نیاز برای کادر درمان این استان وجود ندارد و الکل نیز از روز گذشته در شهرستان‌ها و از امروز (دوشنبه) در اراک به صورت روزانه ۱۰ کارتن در داروخانه‌های شبانه‌روزی و پنج کارتن در داروخانه‌های روزانه توزیع می‌شود.
سخنگوی قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی ادامه داد: مشکل ماسک و ژل ضدعفونی دست نیز تمهیداتی اندیشیده شده تا آخر هفته از طریق شرکت‌های دارویی در داروخانه‌ها توزیع و از بازار سیاه ایجاد شده جلوگیری شود.

سخنگوی قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی ادامه داد: انتظار است مردم به هیچ عنوان در رستوران‌ها و فست فودها غذا میل نکنند و اگر امکان پخت غذا ذر منزل ندارند از بیرون برها غذا تهیه کنند و در این ایام از خوردن غذاهای فست فودی بپرهیزند.

دکتر جمالیان گفت: نگرانی استان بیشتر در شهرستان‌های دلیجان و ساوه به دلیل مراودات بالا با استان‌های قم و تهران است و انتظار است واحدهای تولیدی که دارای کارگران قمی هستند فعلا از حضور این افراد جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: بازرسی زیستی در شهرستان‌های ساوه، دلیجان، آشتیان و خنداب راه‌اندازی شده، شهر ساوه گندزدایی شده و دلیجان نیز به زودی گندزدایی می‌شود.

سخنگوی قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی افزود: گندزدایی کامل شهر اراک نیز از ساعت ۲۲ امشب انجام و این امر به منزله کنترل موقت است و مردم باید کماکان به توصیه‌ها دقت و از ترددهای غیرضرور بپرهیزند.

۸۵ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که تاکنون هفت نفر از این افراد سه نفر در ساوه، سه نفر در دلیجان و یک نفر در اراک جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار