رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از امروز با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی در مبادی ورودی استان مرکزی از افراد تست کرونا گرفته می شود و اگر فردی علائم این بیماری را داشته باشد به مدت ۱۴ روز در قرنطینه نگهداری می شود.
کد خبر: ۸۲۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 29 February 2020

به گزارش تابناک مرکزی نقل از دیار آفتاب سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در خصوص بیماری کرونا با بیان اینکه هفته پیش رو، دوره اوج بیماری کرونا ویروس خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه دوره نهفتگی این بیماری بین ۳ تا ۱۴ روز هست، پیش بینی می شود افرادی که تا به حال بی علامت بوده اند، علائم بیماری در آن ها نمایان شود و به این ترتیب شاهد موج جدیدی از کروناویروس در کل کشور خواهیم بود.

جز برای کارهای ضروری از منزل خارج نشوید

وی بهداشت فردی را مهمترین عامل کنترل این بیماری دانست و افزود: توصیه اکید می شود مردم عزیز جز برای انجام کارهای ضروری از منازل خود خارج نشوند تا بتوان سرعت انتشار این بیماری را کنترل کرد.

جمالیان با بیان اینکه از افراد در مبادی ورودی استان تست کرونا گرفته می شود، تشریح کرد: از امروز با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی این اقدام صورت می گیرد و اگر فردی علائم کرونا را داشته باشد به مدت ۱۴ روز در قرنطینه نگهداری می شود و اگر نیازی به بستری داشته باشد به مراکز درمانی ارجاع داده می شود تا مراحل درمان برای او طی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه با همراهی مردم توانستیم بیماری را در استان کنترل کنیم خاطرنشان کرد: امید می رود با همراهی مردم بتوانیم با کمترین مشکل دوران اوج بیماری را پشت سر بگذاریم و هر چه زودتر با این بیماری مقابله کنیم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار