نماینده کانون عالی شورا‌های اسلامی در کمیته دستمزد درباره افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ توضیحاتی داد.
کد خبر: ۸۲۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 26 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: فرامرز توفیقی نماینده کانون عالی شوراهای اسلامی در کمیته دستمزد در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده چه میزان است؟ گفت: دستمزد خانواده کارگری شامل بن مسکن، خوار و بار و حق اولاد می‌شود.

وی افزود: حداقل دستمزد یک خانواده کارگری در سال جاری حدود ۲ میلیون و ۳۴ هزار تومان است.

توفیقی بیان کرد: در سال ۹۸ سبد معیشت خانوار ۳ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۶۶۲ تومان و در سال ۹۹ میزان این سبد ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شده است که مابه‌التفاوت آن یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۷۳۵ تومان است که ما بیش از ۳۱ درصد افزایش در سبد معیشت یک خانواده کارگری طی یک سال گذشته را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: اگر ما مابه‌التفاوت سبد معیشت سال ۹۸ با سال ۹۹ (حدود یک میلیون ۱۸۰ هزار تومان) را برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده در نظر بگیریم، تازه توانستیم قدرت خرید خانواده کارگری را به تاریخ ۹۸/۱/۱ برسانیم.

نماینده کانون عالی شورا‌های اسلامی در کمیته دستمزد گفت: حال اگر بخواهیم قدرت خرید کارگران را افزایش دهیم، باید افزایش حقوق کارگران بیشتر از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان باشد که پیشنهاد نماینده‌های کارگری در جلسات شورای عالی کار نیز بر همین مبنا است، اما نتیجه نهایی برای تعیین حقوق کارگران در سال آینده منوط به تصمیم سه جانبه گروه کارگری، کارفرمایی و نمایندگان وزارت کار است.

توفیقی در رابطه با زمان برگزاری جلسات شورای عالی کار گفت: نتیجه کمیته دستمزد به دبیرخانه شورای عالی کار ارسال شده است و این شورا باید هرچه سریع‌تر جلسات تعیین دستمزد را برگزار کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار