شهردار اراک گفت: این شهرداری پس از مشخص شدن شرح وظایف دستگاه ها در زمینه مقابله با انتشار ویروس کرونا  تجهیزات لازم برای استرلیزه و ضدعفونی کردن تجهیزات و وسایلی که مورد استفاده عموم مردم قرار دارد را آغاز کرده است.
کد خبر: ۸۲۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 25 February 2020

محمد کریم شفیعی در گفتگو با تابناک مرکزی بابیان اینکه تمام مراکز عمومی که در اختیار شهرداری قرار دارد از قبیل اتوبوس ها، تاکسی ها و ترمینال ها به صورت مداوم هر شب ضدعفونی می شودافزود: از امشب بازار بزرگ سرپوشیده که مرکز تجمع مردم بشمار می رود هم در دستور کار قرار دادیم و به صورت مداوم ضدعفونی می کنیم.

وی یادآورشد: تهیه ماسک و دستکش و وسایل ایمنی که برای کارگران خدمات شهری کارگران فضای سبز و لباس های ضد اسید، ماسک‌های ضد شیمیایی تهیه شده است و دراختیار  نیروهای زحمتکش پاکبانان شهرداری  قرار گرفته است وهم اینک در حال ضدعفونی اتوبوس ها هستند.

 

 

هر شب تعداد ۱۷۰ اتوبوس در اراک سم پاشی و استریل می شود

 شهردار اراک گفت:هرشب 170 اتوبوس ناوگان عمومی سم پاشی واستریل می شود وکارگرانی که در حال انجام این خدمات هستند همه دارای ماسک ها و لباس های مناسب برای انجام این فعالیت ها هستند.

 وی با اشاره به اینکه برای سم پاشی و خدمات رسانی کارگران شهرداری در سطح شهر و مکانهای عمومی ، ماسک و دستکش دراختیار آنها قرار گرفته است اظهارداشت: گاها ممکن است خود آنها استفاده نکنند اما شهرداری تجهیزات لازم  را به آنها تحویل داده است و در حدود ۱۳۸۰۰  دستکش تهیه شده و در اختیار پرسنل زحمتکش خدماتی قرار داده شده است.

 

 

تمهیدات شهرداری اراک برای مهار سیلاب

شهردار اراک با اشاره به تدابیر لازم این نهاد خدماتی برای مهار سیلاب هایی که برای امشب تا سه شب آینده پیش بینی شده است گفت: برای سیلاب هایی پیش بینی شده تدابیر لازم اندیشیده شده است به ویژه برای رودخانه قره کهریز که از  ابتدای کرهرود آغاز می‌شود تا انتهای کشتارگاه که از محدوده شهری خارج میشود،تمام مسیر پاکسازی شده است.

وی افزود:پاکسازی کانال ها و چاه های زیر پل ها و زیرگذرها انجام شده است و به ۱۶ منزل که در اطراف رودخانه در کرهرود هستند هشدار داده ایم که امشب و فردا شب منازل خود راتخلیه کنند و فضای پیش بینی کرده ایم برای این خانوارها که از فضای گرم استفاده کنند و مهمان شهرداری باشند.

 

 

 

بازسازی دیوار های رودخانه ها وایمن سازی مکان های ناپایدار وخطرناک

 شفیعی اظهارداشت: این شهرداری ازاواسط تابستان مشغول بازسازی دیوار ها ی رودخانه ها در مسیر سیلاب شده است و مکانهایی که بسیار ناپایدار و خطرناک هستند خوشبختانه ایمن سازی شده و دیوارهای ساحلی آنها ایجاد شده است.

 وی افزود: درمکانهایی که گاها مشاهده می شود هنوز دچار تخریب هستند  مشکل خاصی ایجاد نمی کند زیرا در حال انجام ایمن سازی آن هستیم.

 

 

نظارت برپیمانکار به بخش خصوصی واگذار شده است

  شفیعی گفت: پس ازعقد قرارداد پیمانکار در حال بررسی نقشه ها و باز طراحی پروژه هستند و نمای ساختمان در حال بررسی  و نمای جدید در حال طراحی است و مواد و مصالح مورد نیاز پیمانکار فراهم شده و پیمانکار وظیفه دارد یک ماه نقشه ها را بررسی کنند تا درصورت بروز مشکل ویا ایرادی در نقشه‌ها وجود دارد حتماً متذکر شود وهم اینک برای نظارت بر پیمانکار از بخش خصوصی استفاده میکنیم.

 

 

گزارش تصویری از خدمات ارزنده نیروهای خدمت گذار در شهرداری کلان شهر اراک

 اقدامات شهرداری اراک برای مقابله با ویروس کرونااقدامات شهرداری اراک برای مقابله با ویروس کرونااقدامات شهرداری اراک برای مقابله با ویروس کرونااقدامات شهرداری اراک برای مقابله با ویروس کرونا

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار